Socialitzar
Sóc una persona molt callada, sempre ho he sigut, encara que no m'agrada. Hem costa molt socialitzar, quan algú que no acostumo a parlar amb ell es dirigeix a mí el meu cos entra en alerta, el cor em bateja ràpid y el cap se'm bloqueja, o també quan parlo amb moltes persones a la vegada, crec que això em pasa perque constantment penso que em jutjaran, no seré del seu agrat o així.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Em trobo amb molts casos de joves o adolescents que tenen problemes socials i de comunicació, fins i tot també hi ha molts adults amb aquestes dificultats.
Pot ser que, com molt bé dius, aquesta por sigui perquè no vols que et jutgin. És important que sàpigues què en penses de tu mateixa, tot resideix en la teva autoimatge i autoestima.
Si la confiança en tu mateixa és baixa, més por tens a que et jutgin, en canvi, si et sents bé sent qui ets, és més fàcil dirigir-te a gent nova, ja que diguin el que diguin de tu, tu saps molt bé qui ets i el que vals.
Per tant, el meu consell és que treballis l’autoestima i que practiquis en contextos socials (intenta parlar amb gent nova encara que et faci por), la pràctica porta al èxit.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca Peix – Psicologia
www.estrelladp.com
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas