autoestima
Hola! Em pasa que amb el meu cos em sento cómoda i m'agrada pero tinc molt complexe amb la meva cara. A vegades si em miro al mirall si que em sento guapa pero un cop surto de casa i interrelaciono amb algu sento com una inseguretat de com em veurà la persona amb la que estic parlant (em sento fea i bruta (percebo com una imatge bruta de mi)), d'aquesta manera desconecto molt fàcilment de les converses i no soc capaç de posar atenció al que estic parlant o al que estic dient. Vull arribar als 18 per fer-me algun retoque, i crec que quan ho fagi això s'acabarà. A vegades em sento culpable per pensar això, però he intentat mltes vegades pujarme l'autoestima (he mirat algun video d'ajuda però no m'ha servit i m'he sentit bastant rídicula mirant-lo). Haver si em podeu dir que puc fer per acceptar-me. Perdó per escriure tant. Moltíssimes gràcies per tot el que feu.
Laura Centellas

Hola! Gràcies per compartir els teus sentiments, és molt valent fer-ho. És completament comprensible que tinguis aquests pensaments, i moltes persones passen per experiències similars. El primer que has de recordar és que la percepció que tens de tu mateixa sovint és molt més crítica que la que tenen els altres. La inseguretat pot fer que et centris en aspectes que probablement altres persones no perceben ni consideren importants. De fet, quan estàs parlant amb algú, és molt més probable que aquella persona estigui centrada en la conversa i no en analitzar la teva aparença.
És important treballar el teu diàleg intern, és a dir, quan et sentis "fea" o "bruta", intenta aturar-te un moment i qüestionar aquests pensaments. Et pots preguntar: "Hi ha proves que això sigui cert?" i "Com em puc parlar amb més amabilitat?". Pensa que tots aquests pensaments tenen un impacte directe en la teva autoestima. També pots intentar posar l'atenció en altres aspectes de tu mateixa que valores, com la teva personalitat, habilitats o el que aportes als altres.
Pel que fa als retocs, és completament legítim que ho consideris si creus que et farà sentir millor, però és important tenir clar que l’autoestima ve principalment del treball intern. Els canvis externs poden ajudar, però no sempre resolen d’arrel la causa de la inseguretat.
Per últim, si aquestes emocions estan interferint molt en la teva vida diària, parlar amb un professional, com un psicòleg, pot ser molt útil per explorar aquests sentiments i desenvolupar estratègies que t’ajudin a acceptar-te i sentir-te millor amb tu mateixa. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca on compartim consells i material sobre alimentació i salut emocional. Gràcies per la teva confiança!
La Laura Centellas