Tinc atacs d'angoixa de manera esporádicaa
Sovint hem sento molt trista i amb ganes de no fer res. Y després pensó que no faig prou i aixó en posa encara mes trista. Tinc la constant sensació de que sóc una decepció per als meus pares, perqué no he arrivat a ser la millor en res. He tingur problemes académics per els que me sentó com una fracasada. Casi que no tinc amigues y les poques que pinc són millors que jo en tots els sentits. Pensó que són el tipus de filla que la meva mare voldría i aixó hem provoca sentiments d'ódï, cap a mi mateixa y cap a elles. Vull ser la filla perfecta de la que la meva mara pugui presumir,peró crec que si tingués una filla com jo, la odiaría. Estic estudiante algo que m'agrada,peró hem fa por qué sigui una perdía de temps i ,en consequéncia torni a fracasar. Se que Ho hauría de parlar amb algú, peró no hem PUC penetre un terapeuta ,pero aixó Ho escric aquí. Grácies per escoltarme.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Crec que és important saber que la persona amb la que has de parlar és amb la teva mare. Si t’obres i li expliques el que sents i com ho estàs vivint, a ella li serà més fàcil posar-se en la teva situació i podrà donar-te consells i orientar-te perquè no et sentis tant “fracassada”.
Pel que expliques, tens una gran necessitat d’impressionar als teus pares o de ser una bona filla, d’on vé tot això? T’han exigit molt sempre? T’han castigat molt? Com ha set el tipus d’educació a casa? Tot això potser té a veure amb la gran autoexigència que t’imposes i que et fa sentir tant malament.
El millor que pots fer és parlar amb els teus pares, potser així se’t obriran portes que no sabies que existien.
A vegades, quan ens pressionem molt, tenim tendència a no veure res bo del que hem fet durant la nostra vida, però estic segura que, encara que no hagis tret les millors notes, tens moltes altres coses a la vida per poder estar orgullosa o agraïda, busca-les i pensa en elles.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca Peix – Psicòloga
estrelladorca.com
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas