Sóc bi?
Hola, bon dia.
Jo sempre he tingut sentiments romàntics cap a nois, lo típic ( famosos, personatges de sèries...), però estic dubtant de la meva orientació romàntica.
Tinc 14 anys i crec que encara no és segur la meva orientació, però es que em torno boja i vull poder aclarir-me.
En un aspecte romàntic sempre em fixo primer en els nois, la veritat. Però, per exemple: una vegada una noia era al meu costat al bus i quan em va demanar per passar vaig sentir pessigolles i em vaig posar ridículament nerviosa. Una persona hetero és capaç de sentir això?
Es que em faig un gran embolic perque jo sempre em poso nerviosa amb els nois i només unes poquíssimes vegades em passa amb noies.
Uns dies sento que sóc hetero perque no sento res cap a les noies romàntic però després altre dia tinc dubtes i avui era un d'aquests dies. No entenc res. Si fos bi o pan no tindriem que agradar-me per igual?? I jo sempre he passat de tot això perque em sento molt jove mentre altres amigues meves ja han fet un petó, però d'això m' agradaria aclarir-me. Si sóc hetero, bi, pansexual...
Si em poguessiu ajudar, siusplauuuu.
Gràcies de cor.
Laura Centellas

Hola,
La bisexualitat és l'orientació sexual que fa referència al desig sexual i romàntic cap a les persones independentment del seu gènere, no necessàriament de la mateixa forma, amb la mateixa intensitat ni al mateix temps.
La bisexualitat estableix dos únics gèneres: masculí i femení (sistema binari), a diferència de la pansexualitat que engloba a totes aquelles persones amb identitats i/o expressions de gènere diverses (sistema no binari): persones intersexuals, queers/agènere/gènere no binari, gènere fluid...
Les persones heterosexuals senten únicament desig sexual i romàntic cap a les persones del gènere oposat.
L'orientació sexual pot canviar al llarg del temps. L'important és que et posis l'etiqueta que a tu et faci estar més tranquil·la, tenint en compte que hi ha tants tipus de sexualitat com persones, així que troba la teva.
T'adjuntem un vídeo que et pot servir per aclarir conceptes:
QbTZYiQ6BA
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas