Necessitem ajuda per a una amiga
Holaa, tenim una amiga que no ens vol escoltar i que ja esta tenint relacions sexuals a la nostra edat (tenim 13 anys) per exemple va llepar les parts intimes d'un noi més gran que ella no sent res osigui no sent novios ni res (te 15 anys), també li va fer una ejaulacció ella al noi i ens preocupa moltíssim, no sabem que fer i hem decidit consultar-vos a vosaltres per que en sabeu, que podriem fer per què es doni conta de que encara es molt petita? Moltíssimes gracies!!!
Laura Centellas

Hola,
L'important no és que tingui relacions sexuals amb 13 anys, sinó que ho faci per voluntat pròpia, amb persones amb qui no hi hagi una relació de poder i amb protecció i consciència.
És habitual que en aquesta edat hi hagi ganes d'explorar a nivell sexual, ja que les hormones estan a flor de pell. Des d'aquí us recomanaríem que com amigues, en comptes de prohibir-li o expressar-li el vostre desacord, intentéssiu apropar-vos a ella amb la ment oberta per intentar entendre-la i dialogar. A partir d'aquí li podeu expressar la vostra preocupació com a amigues seves, sempre tenint en compte que són les vostres pors les que parlen, però poder no les seves.
Us podeu preguntar què és el que realment us preocupa de la situació, és a dir, creieu que és massa petita i això us preocupa per a quin motiu? Què us fa por que pugui passar? Un cop ho hàgiu identificat li podeu comunicar. Per exemple si el que us preocupa és que una persona es pugui aprofitar d'ella pel fet de "ser més petita" podríeu dir-li:
"Com a amigues teves ens fa por que et puguis trobar en alguna situació que no desitges i que un noi més gran que tu vulgui fer coses sense el teu consentiment. T'ho diem perquè t'estimem i ens preocupem per a tu, però ets lliure de fer el que tu vulguis i que sàpigues que per qualsevol cosa pots comptar amb nosaltres" I si necessiteu alguna cosa d'ella també li podeu demanar, sempre tenint en compte que ella és lliure per decidir què vol fer amb això.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas