Amihues
Holaaa. Primer d tot valorar la feina q feu.
Mireu, jo tinc 2 amigues q diuen q estan hordes quan no ho estan, em fa molta ràbia perquè es veuen malament i diuen coses com: ai jo això no m’ho posaria pa em queda malament o aquesta samarreta em sortiria la xica x sota. Amb mi mateixa encara a dia d’avui em costa acceptar-me però poc a poc ho vaig fent (he trigat 4 anys) i em fa ràbia q passin x el mateix q jo, tot i q jo encara penso en alguns moments q jo no estic perfecte. Es comparen Mb mi dient-me q estic molt b i q elles no i em fa molta ràbia q ho pensin, els hi he intentat fer entendre mol vegades però s’enfadés perquè diuen q estan hordes. Algun Consell??
Gràcies :)
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per valorar la nostra feina i compartir el que estàs vivint. Entenc que pugui ser frustrant veure com les teves amigues es critiquen a si mateixes, especialment quan tu has passat per una situació semblant i saps com de dolorós pot ser.
És normal voler ajudar-les, sobretot perquè sents que podrien estar evitant aquest patiment si es veiessin amb més compassió. Tot i això, canviar la percepció que una persona té d'ella mateixa pot ser molt difícil, i sovint, encara que les hi expliquis amb les millors intencions, elles poden no estar preparades per escoltar-ho, o poden sentir-se incomprenses.
Aquí et deixo alguns consells que poden ajudar-te a gestionar aquesta situació:
1. Escolta activa: A vegades, el més important és escoltar-les sense intentar canviar la seva opinió immediatament. Potser només necessiten expressar-se. Pots validar els seus sentiments dient alguna cosa com: "Entenc que et sentis així, però això no vol dir que sigui veritat". Així, no negues com es senten, però també les animes a qüestionar aquests pensaments negatius.
2. Evita la comparació: Quan et comparen amb tu, dient que estàs "molt bé" i elles no, pots recordar-los que cadascú és diferent i que la bellesa no es mesura només pel físic. Pots dir-los que tu també has lluitat amb la teva imatge corporal, però que estàs aprenent a acceptar-te, cosa que poden aconseguir elles també.
3. Fomenta l’autoestima més enllà del físic: Pots centrar-te en parlar de coses positives seves que no tenen a veure amb l’aparença.
4. Sigues pacient: El procés d'acceptació personal és llarg i diferent per a cadascú. Encara que tu hagis avançat molt, elles potser necessiten més temps. A vegades, el millor que pots fer és donar-lis suport sense forçar que canviïn la seva manera de pensar.
Finalment, és important que també cuidis la teva pròpia salut emocional. Si sents que aquesta situació t’afecta molt, no dubtis a buscar suport per parlar-ne. Pot ser una bona idea també animar-les a parlar amb algú si veus que la seva insatisfacció amb el seu cos comença a afectar-les més del que és saludable. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca on compartim consells i material sobre alimentació i salut emocional.
Una abraçada, i molta força! :)
La Laura Centellas