Sexe casual
Bon dia, l'altre dia a les festes d'un poble vaig liar-me amb un noi i més tard vam mantenir relacions sexuals (tot consentit i amb protecció). El noi era molt atent i vam estar tots dos molt còmodes, però tot i que abans que passes res li vaig explicar que ara mateix no busco res, em va tornar a preguntar de quedar per "tornar-ho a intentar (sexe)". Ara, tot i que ja li he deixat clar que no vull tampoc seguir amb trobades casuals ni per sexe ni per cap cosa més amb ell, i no s'ho ha pres malament em sento una mica culpable. Sé que he marcat els meus límits, però no puc evitar sentir que he fet una mica de mal a algú. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Està molt bé que hagis pogut respectar les teves necessitats i posar els límits quan ho has sentit!
És important tenir clar que quan ens relacionem amb algú, sigui com sigui, acabarà tenint un impacte en l'altra persona, igual que l'altra tindrà un impacte en tu. A partir d'aquí és important escoltar-te per saber què vols, tal com has fet i comunicar les teves necessitats de forma assertiva. Això significa poder comunicar a l'altre com et sents tu respecte al què ha passat (tenint en compte que és la teva realitat) i compartir quines necessitats tens a nivell personal de forma sincera i respectuosa. A partir d'aquí l'altre és lliure de decidir què vol fer amb això, però en tot cas com a ell l'afecti i la gestió que en faci ja no és la teva responsabilitat.
Posar límits no sempre és fàcil i més quan les necessitats no són les mateixes, però és important fer-ho per respectar-se a un mateix. Perquè, per contra, si no haguessis posat aquests límits segurament estaries fent alguna cosa només per acontentar a l'altre, sense tenir-ne ganes i és molt més nociu això, ja que t'estaries enganyant a tu mateixa i a l'altre.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas