Crec que una amiga té un trastorn alimentici
Hola,
Estudio a un institut integrat, faig dansa i eso. De fet, soc la mateixa de la consulta "no tinc un bon cos de ballarina", que no sé si la recordeu però m'heu ajudat molt.
El cas és que la meva amiga a qui direm georgina (m'agrada el nom), fa com 3 o 4 setmanes que es nega a menjar: no esmorza, no dina, no berena i quan arriba a casa sopa per a que els seus pares no es preocupin i després es fica els dits i vomita. No sé que fer perquè ho fa sense motiu aparent: està satisfeta amb el seu cos, ningú li ha dit res...
I el que passa és que fent 4 hores diàries de dansa no pot ser aquesta negació. Ja li ha passa't algun cop de marejar-se a classe i haver de seure.
Que puc fer per ella? No vol avisar a ningú.
Gràcies per tota la feina que feu😍
Laura Centellas

Hola moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos la situació. Entenc que estàs preocupada per la teva amiga i no saps exactament què fer per ajudar-la. En primer lloc, has de tenir en compte que escriure'ns ja demostra que vols ajudar-la i, igual que ho has fet amb nosaltres, si ella no vol explicar-ho, ho has de fer tu. Has de buscar alguna persona adulta de confiança que creguis que la pot ajudar i li expliques tot el que està passant. Li pots explicar a ella que ho faràs perquè veus que el que li està passant l'està fent patir i vols cuidar-la i ajudar-la. Recorda que pot ser que s'enfadi, però tu l'estaràs ajudant molt més del que creu. Quan una persona té problemes com els trastorns de la conducta alimentària sovint no n'és conscient i verbalitza que tot està bé i que no té cap problema, quan està passant exactament el contrari. Gràcies per explicar-nos-ho, ets una molt bona amiga i segur que explicant-ho podràs ajudar-la a millorar la situació. Una abraçada ben forta!
La Laura Centellas