Son amores eheh i més...
Hola escric per dir que fa 2 mesos aprox que no en puc treure del cap la cançó de son amores eheeh amores que matan pum pum pum. Està afectant a la meva vida acadèmica i social, perquè sempre està per el cap rebotant, tot i que mai la canti en veu alta.
Algun truc per a que aquesta situació pari?
Sé que és bastant absurda la consulta, però és que realment m'està complicant molt les coses.
Gràcies per la feina, Laura i Cristina
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns amb aquesta consulta tant peculiar.
Pot ser que la teva ment hagi agafat aquesta frase com a “mantra” després d’haver-la sentit tants cops, i que pel teu cervell sigui una manera de desconnectar de la realitat.
Una tècnica que pots fer servir és la de bloquejar aquests pensaments; quan aparegui ja la primera paraula “son de..” intenta adonar-te’n i forçar-te a parar fent 3 respiracions profundes i focalitzant l’atenció en una altre cosa. Per exemple, si estàs esperant el bus, practica observant com és la parada del bus, quines persones hi ha, etc, i et vas formant un diàleg intern que et manté distreta.
Quan tenim un pensament central al cap no podem pensar en res mes, per tant, intenta fer pràctiques de concentració amb altres coses per tal d’anar eliminant aquesta cançó.
Per exemple pots fer Sudokus o sopes de lletres durant 10 minuts sense parar (et pots posar un temporitzador). Intenta que cada cop que et vingui el pensament de la cançó, parar-lo i continuar amb la teva activitat.
D’aquesta manera entrenaràs la ment a focalitzar-la amb allò que vols.
Pot ser que ara t’estigui agobiant perquè no te la pots treure del cap, però intenta escoltar altres cançons cada dia per anar fent desaparèixer aquesta.
També diuen que a vegades quan escoltem la cançó sencera, de principi a final, el cervell es queda més tranquil i es deixa de repetir la cançó dins al cap. Així que prova a escoltar-la sencera: https://www.youtube.com/watch?v=n-z
HCwxtpec" target="_blank">
HCwxtpec
Espero haver-te ajudat.
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas