Vull canviar de grup d'amics
Hola, estic en un grup d'amigues que som com les "popus" de 2n que ja fa temps que penso que no em fan bé. Estic bastant convençuda de que tenen un grup de Watsapp sense mi i a més sempre em deixen de banda. Soc bastant introvertida pero això és nou, ja que amb elles quan soc la jo verdadera se'n riuen dels comentaris o es fan miradetes amb indirectes que, tot i que pensen que no, capto. Últimament m'he adonat que faig mals comentaris o critico, pero es que això no soc jo, de sentir tant acabes copiant.
D'altra banda, he parlat amb alguns companys de classe que son mooolt majos i amb qui faig el que vull i ningú em diu res, no he de competir perque la líder del grup es rigui, no hi ha misteris de converses amb la psicòloga sense mi... I la veritat és que quan no estan elles i estic amb els "bons" és quan realment em sento bé i feliç.
Però es que després em sento malament per tot això, ja que hi ha moments puntuals en que em ric de veritat amb elles i noto que estem bé, però el cas és que la resta del temps no.
El que vull fer és canviar-me de grup i anar més amb els majos, però no sé com fer-ho per a que no es noti un gran canvi de sobte, anar distanciant-me d'elles poc a poc. Ho vull fer així perque una noia que abans estava al grup un dia va marxar i les altres van començar a tirar merda d'ella. El problema és que a espais com el pati o el menjador has de seure amb algú, i aquest algú és el teu grup (suposadament). Però insisteixo, vull estar en un altre grup i tenir una relació sana amb cadascuna d'elles, si no és així mai faré el pas.
Gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns,
Ens han escrit varies persones amb consultes similars a la teva.
Quan tens un grup d’amics no vol dir que sigui el teu grup d’amics per tota la vida.
Tots evolucionem i creixem i molts cops acabem tenint diferents gustos o maneres de pensar a aquelles persones de les que sempre ens hem envoltat.
Això no és ni bo ni dolent, és simplement un fet.
El que és complicat és gestionar aquest canvi d’amistats, sobretot en l’adolescència, ja que quan ets adult les coses entre grups d’amics s’acostumen a parlar i a portar de manera més madura (tot i que no sempre és així).
Tu tens molt clar que amb aquestes noies (les “popus”) no et sents còmode 100%, a més sospites que poden tenir un grup a part (no ho saps segur), però també se’n riuen quan ets tu mateixa, llavors què t’estan aportant? Segurament ara mateix el que t’aporten és una sensació de “seguretat” per pertànyer a un grup i alguns moments de riures.
Lu bo d’aquesta història és que ja has trobat a persones amb les quals et sents còmode i podries fer el canvi de grup.
El més madur és parlar amb les noies del teu grup actual i explica’ls-hi que a partir d’ara a l’hora del pati aniràs amb un altre grup (pel motiu que sigui), i també és important que els hi diguis que realment no tens res en contra d’elles sinó que simplement et sents més a gust i més connectada amb altres persones.
Esperem que s’ho prenguin bé i ho entenguin, i si ara mateix no ho entenen segur que en el futur ho entendran.
No et quedis en un lloc només perquè és el que coneixes, atreveix-te a moure’t i a buscar el lloc on et sentis valorada i estimada per ser tu mateixa.
Espero haver-te ajudat.
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas