Salut mental
Fa poc em van detectar autisme, concretament amb 23 anys, i em fa vergonya explicar-ho perquè no vull perdre gent del meu voltant. És mes dur del que sembla enterar-se d'això i entendre algunes coses i actituds que mai sabies perquè tenies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns,
Tingues clar que encara que t’hagin diagnosticat autisme, segueixes sent la mateixa persona que abans, simplement t’han adjudicat una etiqueta i tu decideixes que fer amb aquesta etiqueta.
Pot ser que les etiquetes a vegades vagin bé per poder entendre què ens passa o quin serà el millor tractament per a nosaltres, però això no et defineix.
Imagina que tens un tatuatge a l’esquena i poca gent l’ha vist, realment és necessari que tothom el vegi? Potser només ho sabran aquelles persones més properes a tu.
Explica-ho a qui tinguis confiança i a qui tinguis ganes d’explicar-ho.
I segurament, a aquelles persones que t’estimen de veritat (i a la gran majoria de gent que no jutja per una etiqueta) els és igual si ets autista o no.
Espero haver-te ajudat.
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas