Com es transmeten les ITS?
Hola,
Jo sempre he sigut una persona molt hipocondríaca i en general, sempre m'ha fet molta por el tema de les malalties de transmissió sexual.
M'agradaria poder saber més sobre el tema i poder resoldre algun dubte sobre el sexe oral, per exemple en el cas de fer una mamada, es pot transmetre alguna malaltia ja per un contacte mínim?
Estaria molt agraïda si em poguéssiu respondre, moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
T'adjuntem la pàgina web del Centre Jove d'Atenció a les Sexualitats (CJAS) que expliquen què són les ITS, quines hi ha, formes de prevenció... Aquí tens:
Com bé explica a la pàgina web tenir sexe, amb protecció o sense, no és sinònim d'infecció. També és veritat que se'n contrauen moltes i que hi ha formes d'intentar prevenir-les, com seria utilitzar mètodes de barrera, una bona higiene corporal i sobretot abans i després de tenir relacions sexuals, revisions anuals d'ITS teves i de les teves parelles sexuals...
Si estàs preocupada per què no saps si tens alguna ITS pots dirigir-te al teu metge de capçalera i allà et donaran hora amb la llavadora per fer-te les proves de detecció. També pots dirigir-te al servei de Tarda Jove del teu Centre d'Atenció Primària (CAP). És un servei d'orientació i assessorament per a joves fins a 24 anys sobre salut sexual i reproductiva. L'atenció és confidencial i gratuïta. No cal demanar hora prèvia. Pots buscar tel teu centre més proper en el següent enllaç:
I una altra opció seria anar al CJAS. A la pàgina web que t'hem adjuntat hi ha tota la informació!
Una abraçada i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas