Inseguretats
Hola i moltes gràcies! hi ha alguna cosa que m’està afectant. Des que he començat la secundària, sento que la meva autoestima ha caigut en picat. Les meves amigues són increïblement segures i sempre es veuen perfectes, mentre que jo em sento com si no encaixés.
Cada matí, em miro al mirall i intento convèncer-me que estic bé, però només veig les meves inseguretats: el meu cabell arrissat, les taques a la pell i els meus dents que no són perfectes. Em comparo amb elles i sempre em sento inferior.
A l'escola, em sento sola. Les meves companyes es agrupen i parlen sobre moda i nois, i quan intento participar, les meves paraules sonen torpes. És com si estigués observant des de fora, i això em fa mal.
Un dia, després d'una setmana difícil, em vaig asseure a la meva habitació i vaig començar a plorar. Em preguntava per què no podia ser com elles. Malgrat que la meva mare intenta consolar-me, em costa creure que hi hagi alguna cosa bona en mi.
Però una nit, vaig veure una publicació sobre l'autoacceptació a les xarxes socials, i per primera vegada, vaig sentir que potser no estava sola en aquesta lluita. Vull aprendre a acceptar-me, però no sé per on començar. M'agradaria treballar en això perquè ja no vull sentir-me així.
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per compartir el que sents, i primer de tot vull dir-te que és molt valent obrir-te d’aquesta manera. És totalment normal sentir-se així en aquesta etapa de la vida, especialment quan ens comparem amb els altres, i és totalment comprensible que aquestes inseguretats et generin malestar, però és important recordar que parlar-ne, com ja estàs fent, és un primer pas molt important cap a sentir-te millor.
Moltes vegades, el que percebem com a "defectes" són simplement diferències que ens fan únics. Vivim en un món on les comparacions són constants, sobretot a través de les xarxes socials, però aquestes no reflecteixen la realitat completa. El que realment importa no és encaixar amb els estàndards dels altres, sinó aprendre a acceptar-nos tal com som.
El camí cap a l'autoacceptació pot ser complicat, però no es tracta de ser perfecte, sinó de respectar-se i tractar-se amb amabilitat. L'autoexigència pot fer-nos sentir encara pitjor, així que és fonamental recordar que no cal complir amb cap expectativa externa per tenir valor. Donar-se temps per descansar, per fer activitats que t'agradin i per parlar-te a tu mateixa amb afecte són passos essencials per sentir-te millor.
També és molt útil reconèixer com et sents en cada moment. A vegades, només el fet de parar i escoltar-te pot ajudar-te a reduir la pressió que et poses a tu mateixa. Sempre és bo parlar amb algú de confiança, com algund els teus pares o potser un professional, per ajudar-te en aquest procés. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca. No estàs sola en aquesta lluita, i el fet que vulguis treballar en això és una gran mostra de fortalesa. Sigues pacient amb tu mateixa, i de mica en mica, aprendràs a valorar-te com mereixes.
Una abraçada!
La Laura Centellas