Masturbació en parella
Hola,
El meu novio i jo ja portem uns 2 anys i el que em preocupa és que no el sé fer ejacular. En tot el temps que portem només va acabar un dia. Ell diu que no em preocupi, que li agrada tot el que faig i tot el que fem, però trobo raro que si realment gaudeix, no ejaculi mai quan està amb mi; ni amb masturbació, ni sexe oral ni penetració. L'altra cosa és que jo tampoc he acabat mai. El que em fa m'agrada però tampoc arribo a l'orgasme ni cap punt així. Ell alguna vegada m'ha preguntat com ho havia de fer (els dos som principiants en això), però no li sé dir perquè ni jo ho sé. M'agradaria poder-me coneixer a mi mateixa i masturbar-me jo sola, però quan estic sola mai tinc ganes de res d'això i em puc tocar però no sento casi res. Si em poguessiu aconsellar algo seria de gran ajuda, gràcies!
Laura Centellas

Hola,
El tema no és que tu no el sàpigues fer ejacular, poder és ell que no pot. No és la teva responsabilitat. És important recalcar que cadascú es fa responsable del seu plaer i en el moment de compartir-lo és el moment de comunicar a l'altre què és el que ens agrada que ens faci i com.
Per tant, és important que us exploreu individualment per saber tot allò que us agrada i com us agrada per poder-ho transmetre a la vostra parella sexual.
Per començar, és crucial que et miris i et coneguis les parts de la vulva. T'adjuntem una imatge:
;dpi=72&fileformat=jpg
Seria interessant que et poguessis posar un mirall entre les cames i detectar totes les parts de la teva vulva, veure com és, tocar-la, tancar els ulls i mirar què sents. Simplement amb la intenció de conèixer-te, no de tenir un orgasme.
Hem de recalcar que la masturbació és una pràctica que si es fa quan no s'està excitada moltes vegades no se sent res. És a dir, si busques començar-te a tocar el clítoris per tenir un orgasme, un dia que estàs atabalada i amb el cap a altres llocs difícilment t'excitaràs.
Per tant, l'important és aprendre a activar el desig i les ganes de masturbar-te. Existeixen dos tipus de desig sexual: el desig actiu (l'impuls/ganes o necessitat de tenir sexe/masturbació...) i el desig reactiu (comença que no tens ganes de tenir sexe/masturbar-te..., però amb algun estímul es pot activar). Per tant, el desig pot sortir de forma natural o podem buscar maneres per activar-lo.
Algunes d'aquestes maneres podrien ser: buscar maneres per sentir-te més atractiva i sensual amb tu mateixa (des de l'aspecte físic fins a fer activitats que et facin pujar l'autoestima), jugar amb la teva sensualitat (emmirallar-te, ballar, acariciar-te), tenir fantasies sexuals (imaginar-te coses que t'agradarien que passessin i que t'excitin, encara que no es duguin a terme), tenir cites amb tu mateixa i preparar un espai íntim i acollidor (música, encens, temperatura càlida...), donar-te temps per acariciar-te, explorar-te... També pots utilitzar joguines sexuals, llegir o mirar vídeos eròtics.... Les opcions són infinites.
Finalment, t'adjuntem un vídeo de diferents tècniques de masturbació femenina.
Duro4SyDFk
Una abraçada i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas