Relacions
No és un prototip, és un patró que segueixo el fet de fixar-me en nois que no estàn disponibles emocionalment per a mi. La qüestió és que després per algun motiu em faig la sobtada quan ja m'esperava de sobres el que anava a pasar. (que no volguéssin arribar a més):
Fa poc he conegut a un noi (sempre em pasa igual). Hem sento atraída i és recíproc. Hem coincidit un parell de vegades ja en grup, i fins fa un parell de dies que ens hem enrotllat. Des de llavors hem quedat ell i jo dos cops. No he parlat amb ell, però pel que em diuen, no visualitza una relació amb ningú, lo qual al principi no m'importava perqué jo tampoc buscava res, però per algun motiu ara si. Sento que si segueixo veient-me amb ell, tenint en compte les seves intencions, arribaré a sentir-me malament.
Em pregunto doncs, perqué m'autoconvenc de que no m'agraden les relacions, busco nois que no estàn disponibles emocionalment, i després em sento malament quan no volen formalitzar. No tenia pensat que ell m'atraiés tant, però sembla que s'està donant d'aquesta manera, i em dona impotència el fet de que no s'esdevindrà en res més.
I pensar que en un futur ells en algún moment tindràn una relació i faràn les coses bé, perquè no ha pogut ser amb mi amb qui haguin volgut fer les coses bé?... No sé si s'entén del tot el meu dilema!!!
Gràcies i espero amb ilusió la vostra resposta i consell.
Laura Centellas

Hola Consultora,
Gràcies per escriure’ns!
Pot ser que hagis tingut experiències similars pel que fa a les relacions de parella.
Pot ser que sigui casualitat que cap hagi arribat a una relació formal.
També pot ser que et fixis amb nois que no busquen res serio per algun motiu ocult.
Poden ser moltes coses i hauríem de tenir moltes més converses per descobrir-ho.
Tot i això, t’estàs adelantant als esdeveniments dient que ells tindran una relació formal en un futur, pot ser veritat, però també és veritat que si no l’han formalitzat amb tu és perquè no eres la persona ni el moment, no perquè tu tinguis cap mena de problema.
El més probable és que no s’hagi donat l’atracció suficient, les emocions adients ni el moment indicat, i per això cap relació ha arribat a res serio.
No perdis l’esperança perquè mai se sap quan trobaràs a aquella persona que et pot complementar i amb la que puguis plantejar una relació formal, quan hagi de ser serà.
Pressionar-te amb aquest tema només farà que t’obsessionis i arribis a conclusions com les que dius: “sempre em fixo amb un patró”.
Intenta deixar fluir, és fàcil dir-ho i potser no tant fàcil fer-ho.
Deixa les expectatives a un cantó i viu el teu present, pensant que potser algun día apareixerà algú. També sigues conscient de que pot passar que el pròxim sigui un “amor fugaç”, però això no vol dir que sigui així per tota la vida.
A part de tot això, abans de treure conclusions precipitades sobre aquest noi, parla amb ell i explica-li el que sents. No cal que siguis totalment explicita, sempre es poden dir les coses d’una manera suau i madura, sense pretendre res. La comunicació SEMPRE és la clau.
Espero haver-te ajudat.
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas