Li he confessat al meu amic que sóc gai
Hola, fa una setmana, vaig explicar-li al meu amic que sóc gai, semblava que s'ho havia prés bastant bé, però aquesta setmana m'ha estat com evitant. Ha parlat amb la meva millor amiga (que ho sap des del curs passat) i li ha explicat que no se sentia còmode amb mi, la meva amiga m'ha dit que havia de parlar amb ell, i m'ha dit que ho està assimilant i q a més a més la meva millor amiga li ha explicat qui de la classe m'agradava i com que l'any passat em va agradar més d'un, m'ha dit que tinc molt vici. Ara em fa sentir malament perquè pottser té rao. I a part amb la resta de nens del curs em porto bastant malament. També m'està insistint perquè ho expliqui al meu altre amic. Però jo no vull perquè si s'ho explico, potser s'ho pren igual que ell, i no em vull quedar sense amics. Jo crec que es pensa que m'agrada però no és així, a mi m'agrada altre persona del curs. Que per altre banda també tinc por de no tenir n aor adolescent per ser gai, també el tinc de que més gent ho s'apiga i la gent del meu curs em discrimini per ser gai.
Ara s'ha enfadat amb mi perquè li he dit a la meva millor amiga el que ell m'ha dit que ella li havia explicat sobre mí. No sé si voldrà seguir sent el meu amic per aquest fet, i sé que si ho fa em quedaré sol a tot el curs perquè el meu altre amic marxarà del insti en breu.
Laura Centellas

Hola,
Has de posar-ho sobre la balança, és a dir, valorar què és més important per a tu. Pots arriscar-te a explicar la teva orientació sexual a les persones a qui sents necessari, però pel que dius tu, sembla que pot passar que deixin de ser els teus amics per aquest fet. Cal recalcar que això és homofòbia. Si sents que prefereixes no explicar-ho, perquè prefereixes continuar tenint aquests amics, no els hi expliquis, però poder no t'acabaràs de sentir lliure.
Pots intentar de parlar amb el teu amic, com tu deies, perquè potser és una informació que no s'esperava i ho està assimilant. Li pots explicar com et sents tu amb ell i amb tot aquest tema i el que necessites d'ell, a veure si et pot arribar a entendre i podeu recuperar el vostre vincle. Si realment no ho entén, hauràs de valorar com vols que evolucioni la vostra relació.
És normal que sentis atracció per diverses persones a la vegada i més si potser és una part teva que has estat reprimint durant anys i ara sents que la comences a experimentar i a poder compartir.
No et podem dir la solució. Només et podem dir que a mesura que t'apropis una miqueta més a tu i el que ets de veritat i ho puguis expressar al món a poc a poc et sentiràs més lliure. Depèn del context, a vegades no és fàcil. Per tant, només tu saps quina és la millor manera per actuar avui dia en el context que tens.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas