Pèrdua d'un amic
Hola!
El maig passat vaig saber la notícia que un dels meus amics s'havia suïcidat. Em va afectar molt, ja que ens coneixiem des de petits i estàvem bastant units. Després de la notícia vaig estar uns quants dies molt deprimida, però llavors em va fer la sensació que m'anava recuperant.
Han passat uns mesos, però noto que quan penso en ell el cor encara se'm estreny. El meu cervell sap ja no hi és i no el tornaré a veure mai més, però el meu cor encara pensa que un dia me'l trobaré i tot tornarà a ser normal.
En resum, em fa molta ràbia no tenir-ho acceptat, perquè l'únic que aconsegueixo pensant que tornarà és atormentar-me i fer-me mal. Vull acceptar-ho ja i passar pàgina. Sense oblidar-lo, esclar, però tenint present que ja no hi és.
Em podrieu donar algun consell sisplau?
Gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Sento molt la pèrdua del teu amic, ha de ser molt dur i t’acompanyo amb el sentiment.
Tingues clar que després d’una mort d’un ésser estimat sempre hi ha un dol, i les fases d’aquest dol poden tenir durades diferents per cada persona.
Aquestes fases normalment són:
1.        Shock
2.        Negació
3.        Negociació
4.        Ira
5.        Tristesa
6.        Dolor
7.        Acceptació
8.        Seguir endavant
Observa els teus sentiments i pensaments recurrents i intenta esbrinar a quina fase et trobes.
Pot ser que estiguis en negació i per això et vinguin pensaments de que el tornaràs a veure i que no ha passat res.
A part, pel que expliques, també tens una part de negociació que diu “no el tornaré a veure més”.
Tot i això, s’hauria d’explorar més per saber ben bé on et trobes.
Pot ser que sentis moltes emocions barrejades i que et trobis en diferents estadis del dol simultàniament.
La meva recomanació és treballar aquest dol, ja sigui parlant amb amics i familiars o acudint a un psicòleg especialitzat en dol.
Si ho treballes ara tindràs més eines per poder fer-hi front i que no surti tot aquest dolor encapsulat d’aquí uns anys, ja que és un cop molt fort i pot afectar molt a nivell personal.
Espero haver-te ajudat.
Una forta abraçada.
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas