Tinc por
Hola, tinc 15 anys, últimament els meus mestres (homes ja grans) em diuen coses com moltes gràcies guapa, o m diuen guapa d'alguna forma, un dia era la última que quedava per marxar, i un profe em va dir "marxaràs sense ferme un petó a la galta? Així que li vaig fer per compromís, un altre dia dos se'm van quedar mirant i un diu "fa cara de bona nena", no sé si això passa amb la resta de alumnes, estic sent molt exagerada? Al cap i a la fi no passa res seriós del tot, però em sento incòmoda amb la situació, però sento com que ho estic exagerant tot, estic boja?
Laura Centellas

Aquests fets que estàs descrivint són assetjament sexual i abús de poder! I encara que no passi amb cap més alumne, és suficient en què passi amb tu. No ets exagerada, aquests comportaments no s'haurien de donar dins d'una escola ni enlloc. Tristament, és una realitat que hem arribat a normalitzar fins al punt de sentir que som nosaltres les boges o exagerades. Aquests professors estan utilitzant l'abús de poder que tenen per dir-te tot això, però tu no estàs obligada a fer res del que et diuen per molt que siguin els teus professors! És important que ho tinguis clar, són ells els que estan fent les coses malament.
Tot això és important que es traslladi a la direcció de l'escola. Sabem que no és fàcil fer aquest pas. Si sents que hi ha alguna professora, persona de direcció, mare o pare, amiga... amb qui et sentis més còmode de compartir-li, podríeu fer pinya i traslladar-ho a direcció, d'aquesta manera no sentir-te sola ni únicament responsable tu, ja que NO ÉS LA TEVA RESPONSABILITAT, és una situació que se n'ha de fer càrrec i responsabilitat la direcció de l'escola.
Si aquestes situacions seguissin en el temps i augmentessin són fets denunciables. Et deixem el número de telèfon d'atenció a les dones en situació de violència per si en qualsevol moment necessites explicar el que et passa i que t'ajudin o t'orientin amb el que és millor fer. El telèfon és 900 900 120 i el correu electrònic 900900120@gencat.cat, és un servei gratuït i confidencial que funciona les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any.
Esperem haver-te ajudat i per qualsevol cosa més no dubtis a continuar-nos escrivint.
Una abraçada ben gran, gràcies per la consulta i la confiança!
La Laura Centellas