El meu pare
Hola, els meus pares estan separats des que tenía 6 anys. Als 8 em vaig trobar un diari de la meva mare on explicava els abusos per part del meu pare. No sé si era sexual o que pero sempre ha estat allà.
Com que están separats, el meu germà I jo sempre hem viscut en dues cases, uns dies amb el pare I altres amb la mama.
El cas és que avui no volia desparar taula perque sempre em dir que ho faci jo I no el meu germà I llavors només he portat el meu plat. Me Nat capa la meva habitació I ha entrat corrent I s'ha posat a dir que si fins aquí, que no sé que... la seguent vegada que només he portat un plat s'ha posar a enputxar-me per tota la casa fins que he caigut, per sort al sofà.
Pero quan ho he portat tot ha vingut a la meva habitació a amenaçar-me sobre que si ho tornava a fer... no ha dir res més. Al final m'ha preguntat si ho havia entés I he dit que si, I ella ha dir que llavors tot perfecte. I quan ja marxava pel passadís, he dir que no em semblava que estigues tot perfecte.
Ha vingut corrents cap a mi dient que em donaria un cop de puny I m'ha emputxat contra el meu armari a posar la seva cara contra la meva I a dir coses horribles.
Ara mateixestic pensant si dir-ho a la mama i demanar veure només amb ella. Està bé?
Ajudeu-me si us plau, tinc por.
Laura Centellas

Bon dia! Moltes gràcies per escriure'ns, aquí estem sempre que necessitis guia i suport.
Pel que ens expliques el teu pare ja va exercir violència masclista amb la teva mare i ara també té conductes pròpies de violència de gènere cap a tu, per exemple quan t'exigeix tasques que al teu germà no, i et fa mal físic i psicològic si no estàs a l'altura de les seves expectatives.
Dius que tens por, i és normal que et sentis així. Des d'aquí només et podem dir que és molt important que no t'ho quedis per tu, ho has d'explicar a la teva mare o alguna altra persona adulta amb qui et puguis sentir segura, escoltada, acompanyada i on trobis suport emocional. I que, per suposat, es puguin prendre mesures.
També et compartim serveis gratuïts de la Generalitat i l'Ajuntament per a dones joves:
https://igualtat.gencat.cat/ca/ambits-dactuacio/violencies-masclistes/serveis-dintervencio-especialitzada-en-violencia-masclista-
SIE-" target="_blank">
SIE-
https://ajuntament.barcelona.cat/dones/ca/bcn-antimasclista/serveis-datencio-la-violencia-masclista/sara-jove
" target="_blank">
I sobretot, ens pots escriure les vegades que faci falta. Som aquí per ajudar. Molts ànims, força i una abraçada gegant!
La Laura Centellas