Excitació
Holaa, us voldria preguntar sobre l'excitació perquè el que em passa a mi és que sento que no m'excito amb res. Quan estic sola mai estic excitada, mai tinc ganes de tocar-me, ni res del que faig o del que veig em fa posar-me així. Tinc parella des de fa més d'un any, i veure'l despullat tampoc em genera res especial (no m'excita ni res), no sé si és normal (però en general veure nois sense samarreta o coses així tampoc em posa gens).
Amb el meu novio, a vegades sí que si estem junts, m'agrada que em toqui i tinc ganes de sexe, però és una sensació que em ve per mi mateixa, no per res del que passi. El problema ve quan estic sola, que algun cop llegint algo he sentit que m'estava excitant i he volgut tocar-me, però al fer-ho noto alguna cosa al clitoris i al cap de res deixo de sentir (és com si n'estigués tocant la cama o qualsevol altra part del cos). M'agradaria saber si és normal que la majoria de coses no m'excitin i què puc fer per sentir alguna cosa al tocar-me.
Per cert, moltes gràcies per tot el que feu.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El plaer i l'excitació neixen en el cervell. Per tant, és normal que sentis que és una sensació que et ve per a tu mateixa quan tu conscientment o més inconscientment decideixes posar el focus en erotitzar aquell moment o situació. Amb altres paraules, no és tan important el que està passant a fora, sinó el que tu decideixes sentir amb el que està passant a fora. Si a fora hi ha una escena "molt excitant", però tu tens el cap focalitzat a altres coses no t'excitaràs. En canvi, en moments que podrien semblar "no tan excitants" si tu et focalitzes en erotitzar aquell moment, pot ser que et neixi l'excitació. Per tant, és una cosa que es pot entrenar.
Realment, com dius tu, no és que no t'excitis amb res, perquè tu mateixa has posat dos exemples on t'has excitat. Tal com hem dit a dalt, el desig es pot entrenar, per tant, seria interessant que busquessis la manera, si vols, de despertar el teu desig. Existeixen dos tipus de desig sexual: el desig actiu (l'impuls/ganes o necessitat de tenir sexe) i el desig reactiu (comença que no tens ganes de tenir sexe, però amb algun estímul es pot activar). Per tant, el desig pot sortir de forma natural o podem buscar maneres per activar-lo.
Algunes d'aquestes maneres podrien ser: buscar maneres per sentir-te més atractiva i sensual amb tu mateixa (des de l'aspecte físic fins a fer activitats que et facin pujar l'autoestima), jugar amb la teva sensualitat (emmirallar-te, ballar, acariciar-te), tenir fantasies sexuals (imaginar-te coses que t'agradarien que passessin i que t'excitin, encara que no es duguin a terme), tenir una trobada amb la teva parella i preparar un espai íntim i acollidor (música, encens, temperatura càlida...), fer algun joc on cadascú pugui compartir quines fantasies té o quines coses li agradaria que li fessin a nivell sexual i experimentar-ho a poc a poc sense pressions. Aquestes trobades també les pots tenir amb tu mateixa i trobar un lloc segur i donar-te temps per acariciar-te, explorar-te... També pots utilitzar joguines sexuals, fer jocs sexuals amb la teva parella... Les opcions són infinites.
En el moment de la masturbació igual, intenta focalitzar-te en allò que et produeixi plaer i erotitza el moment fent allò que et faci sentir sexi, sensual... Experimentant, movent-te, ballant... (no simplement tocant-te el clítoris).
I sobretot, no t'oblidis que no hi ha una única forma de viure la sexualitat, així que troba la que a tu et faci sentir més a gust, independentment del que facin els altres.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas