Vida social, amics...
Bon dia,
Tinc 22 anys i sento que no tinc amics. No tinc amb qui fer plans o sortir o fer cualsevol cosa. Soc una persona bastant timida i introvertida cosa que dificulta tambe que m'apunti a certs llocs.
He tingut una infancia molt dificil amb molts problemes familiars i he viscut moltes situacions que un nen no ha de viure cosa que tambe ha fet que em ''tanqui'' molt pero tambe m'ha fet madurar molt rapid, desde petit tenia una mentalitat mes ''d'adult'' per tot el que he viscut i crec que ha influit molt en el tema de ser mes introvertit.
Molts de cops em sento sol i nose que fer ja...
Algun consell?
Gràcies
Laura Centellas

Hola Consultor!
Gràcies per escriure’ns.
La sensació de sentir-se sol i de no tenir a ningú és molt dura, ens pot arribar a deprimir i a fer-nos sentir inferior a la gent que sempre està amb els amics.
Molta gent es sent sola tot i tenir amics i família, és un sentiment que pesa i que a ningú li agrada sentir.
Una cosa es que t’agradi fer coses sol o la soledat en si, però una de molt diferent és sentir-se completament sol.
A vegades ens sentim sols però realment no ho estem, segur que si ens posem a fer una llista de les persones que estimem o ens estimen ens surt algú.
De totes maneres, quan no aconsegueixes trobar a ningú que consideris prou important per a tu com per no sentir-te sol, el més factible és que t’obris portes a conèixer gent nova. Lo més fàcil, com bé has dit, és apuntar-te a activitats noves, que siguin activitats en grup i que t’agradin (també poden ser voluntariats). L’altre opció és intentar fer amics a l’escola o a la feina, és el lloc on passem més temps i per tant és quan estem més en contacte amb la gent. Un altre pas més fàcil és buscar grups online de gent amb aficions similars i que organitzin quedades per a conèixer gent per exemple.
Pel que dius, et consideres tímid, si vols pots intentar treballar les teves habilitats socials amb llibres dedicats a aquest tema, vídeos del youtube o simplement practicar amb la gent.
És difícil sortir del sentiment de la soledat, però no és impossible si ens hi posem.
Si continues fent tot igual tot seguirà igual, comença a canviar cosetes que t’apropin a la vida que vols aconseguir.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.
La Laura Centellas