No sé que fer
Hola,
L'any passat em vaig canviar d'institut a un més petit perquè al gran no m'acabava de sentir comode. Quan vaig començar el curs (l'any passat) creia que havia anat tot molt bé i que havia fet molts amics però va ser quan de sobte quan haviem de fer parelles per les habitacions de les colònies ningú no volia anar amb mí. Això em va fer reflexionar sobre si eren o no eren realment els meus amics llavors vaig intentar fer-me amb una persona que des de principi de curs va intentar fer-se amic meu però jo no li feia gaire cas perquè volia anar amb el grup popular. Al final a les colònies els professors em van posar en un grup dels meus "suposats" amics que em van dir que no volien anar amb mi. Va ser una experiència horrorosa perquè em donava la sensació de que sobrava completament. Doncs a les colònies em vaig intentar fer amb aquest noi que no li havia fet gaire cas. Em vaig fer molt amic seu i em va presentar a un altre noi que també estava a l'insti però tampoc el coneixia i ens vam fer amics tots tres. Ells a més a més es feien molt en un grup de noies que el curs les té nominades com "otakus". La resta del curs la vaig passar amb ells i m'ho vaig passar bastant bé, també perquè amb el grup dels populars tenia por de ser jo mateix i expressar-me com jo volia.
El problema es q aquest curs el vaig començar amb ganes i ara no penso en res més ques'acabi ja, no només perquè de vegades m'insulten per anar amb el grup "onichan", si no que a més a més un dels nois amb qui anava a marxat de l'insti i ara m'he quedat jo sol amb un amic perquè les noies (és normal) voleb estar soles i es van al lavavo per parlar i em quedo jo sol amb aquest nen. Ara tinc por de quedar-me sol amb aquest i que a més a més m'insultin. No sé que fer!! Perquè a més al meu insti només hi han dos grups: o els guais o els pringats i ara jo sóc un pringat. Això és un infern. No sé si tornar-me a canviar d'insti perquè jo un any així no l'aguanto. Si he d'escollir preferia el meu antic insti, tot i que tamooc m'agradav(el mètode d'ensenyament, amb la gent em portava bé).
Laura Centellas

Hola Consultor!
Gràcies per escriure’ns, a vegades l’institut pot semblar una jungla i una guerra on els populars dominen totes les altres “classes socials”.
Això és molt frustrant perquè et fan sentir inferior quan tu en cap cas ho ets.
Segur que dins del grup de populars hi ha gent als que els hi caus bé o que et cauen bé, prova de parlar amb algun d’ells per separat aviam com va.
D’altra banda, amb aquest noi que vas ara com et va? Et cau bé? T’ho passes bé?
Les situacions socials són dificils ja que un cop et posen una etiqueta és dificil treure-te-la, però que sapigues que aquesta etiqueta no et defineix i no té perquè dominar la teva vida.
Si has d’estar més tranquil pots pensar en tornar al teu antic institut, però a mig curs és una mica complicat perquè ja està tot el temari començat.
Tot i així t’animo a fer front a aquesta situació i si t’insulten has de fer-hi algo si o si, ja sigui parlar amb un professor o un adult, però no ho pots permetre més perquè et pot acabar afectant molt emocionalment.
Espero haver-te ajudat, parla amb els teus amics, parla amb la familia, parla amb professors, tot el que faci falta aturar aquest assetjament.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas