Comparaciones
Em comparo molt amb la gent i fa que no em senti bé amb mi mateix i no sé què fer. Sé que hauria d’anar al psicòleg i no fa falta q ho recordeu, però vull saber què puc fer ara.
Laura Centellas

Hola, gràcies per escriure'ns i compartir el que et passa. A l'edat adolescent és comú que ens comparem amb més facilitat. Estem construint la nostra identitat i estem en un moment en què descobrim moltes emocions i sensacions. Tot i així, si creus que t'estàs comparant en excés i això et fa sentir malament, pensa que el més important és poder-ho parlar amb amistats i familiars (persones de confiança). A més, recorda que la mateixa reflexió que ens comparteixes ja demostra que ets conscient del que està passant. En primer lloc, és important entendre que actualment tenim moltíssim referents, estereotips i cànons de bellesa, en molts casos, irreals que de tant veure'ls ens podem sentir malament amb com som nosaltres. Però la realitat és que tothom té dret a ser i a tenir el cos que sigui, sense que ningú el pugui o l'hagi de criticar o jutjar, i qui no ho ha de fer, en primer lloc, som nosaltres mateixos. Com tot malestar o patiment, el primer que podem fer per solucionar-ho és parlar-ho amb persones que ens puguin escoltar i ajudar. A més si, per exemple, veus que et compares molt degut a les xarxes socials, potser és un bon moment per reduir les hores de consum o buscar altre tipus de contingut que no et generi tant de malestar. Com molt bé dius, si veus que això et genera molt de malestar i patiment, seria important que ho parlessis amb la teva família per valorar opcions de com solucionar-ho. Pensa que el més important és aconseguir que aquest patiment i malestar marxin, sigui parlant-ho a casa, amb un psicòleg o amb el grup d'amics (o amb tots ells). Gràcies per explicar-nos-ho i molts ànims!
La Laura Centellas