Dubtes pre y post relacions sexuals
Hola,
Primer de tot gràcies pel que feu, ja que tant les publicacions informatives com les respostes a les consultes resulten molt útils per aprendre i informar-se de forma segura.
La meva consulta és la següent: fa poc que he començat a tenir una relació amb un noi. Els dos som verges i de fet ell per a mi és el meu primer de tot (petó, parella, ...). Ja portem uns mesos i poc a poc anem explorant en l'ambit sexual i m'agradaria saber què fer per evitar problemes de salut, entre altres possibles its. Sabem dels condons, però a part, cal fer algo més abans o després de tenir relacions sexuals? Per exemple he escoltat que és important fer pipí després de tenir-ne, és cert? I hi ha més coses que es recomani fer?
Gràcies
PD: això és per aquells lectors que es preocupen per no haver donat el seu primer petó o ser verges durant l'adolescència (13-18 anys). Com veieu estic fent aquesta consulta i tinc 23 anys, hi ha més gent del que es pensa que encara no ha fet res i està bé. Cadascú ho viu al seu ritme i arriba quan ha d'arribar, no tingueu presa i sigueu vosaltres mateixos/es. Una abraçada :)
Laura Centellas

Hola,
Gràcies pel comentari :)
Per tenir una bona salut sexual és molt important tenir una bona higiene corporal (genitals, mans, boca...) sempre, no només abans o després de les relacions sexuals. Tot i que abans i després de les relacions sexuals també és important posar-hi el focus.
Com bé dius tu, el preservatiu és un bon mètode de barrera per evitar infeccions de transmissió sexual, tant en la penetració, com en el sexe oral o anal, també existeix el preservatiu femení, la barrera bucal (boca-vulva), o els guants de làtex.
A més, és important que després de les relacions sexuals es faci un pipí i es netegin els genitals, sobretot en les dones, ja que tenim la uretra més curta i hi ha més probabilitats de tenir infeccions d'orina.
Finalment, és important que us feu revisions d'ITS periòdicament a la llavadora del vostre CAP. Allà us poden informar de cada quant és aconsellable que hi aneu.
Gràcies pel missatge final, espero que arribi a moltes adolescents i joves.
Una forta abraçada i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas