Autoestima
Tinc l’autoestima molt baixa, i fa temps que ho estic evitant però cada vegada és més evident. Sé que m’he d’estimar, perquè a més la imatge que dono de mi no és bona, se’m veu una noia que treu bones notes i que és vergonyosa, però no sé com fer-ho, no veig sortida a tot això.
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per explicar-nos el que et passa. Quan tenim l'autoestima baixa ens passen aquestes coses que ens expliques i, primer de tot, és important entendre que no és culpa teva. Per millorar-la has començat molt bé, ho has explicat i això et pot ajudar (si ho fas també amb la família i els amics) a què ells entenguin el què et passa i puguin ajudar-te en aquestes situacions que se't fan complicades. T'intentaran entendre i et podran donar suport i explicar com ho viuen des de la seva perspectiva. Sovint quan tenim l'autoestima baixa maximitzem algunes situacions problemàtiques i ens costa donar valor a moltes altres coses importants. Veure tot això des de fora pot ajudar a prioritzar-ho d'una altra manera. D'altra banda, és important trobar aquelles coses que t'omple fer, que t'agraden, que gaudeixes. Fer-les és essencial per millorar l'autoestima, i si les fas amb persones a qui t'estimes t'asseguro que et sentiràs millor. Recorda també que podem tenir vergonya, que a l'adolescència descobrim moltes emocions i estem creant la identitat i és normal tenir sentiments estranys, desconeguts, no és res dolent i sobretot no és res que tu facis malament. Podem sentir-los i és crucial fer-ho, igual que és important trobar moments on riure, passar-ho bé amb les amistats i cridar d'alegria si cal. L'autoestima és un estat que canvia en funció del que ens passa i de com ho vivim, i igual que no has de voler canviar-la del dia a la nit, també has de viure-la com una cosa canviant. Hi ha dies que podràs sentir-te millor i altres no tant, i no és dolent. Recorda no obsessionar-te ni pressionar-te per tenir molta autoestima i ser feliç. Si et respectes i cuides, fas coses que gaudeixis i t'envoltes de persones que t'ajuden i t'estimen segur que la teva autoestima pujarà (probablement sense que te n'adonis). Afegim que sempre que ho necessitis ens pots contactar a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia al nostre telèfon (93 454 91 09) o al nostre correu electrònic: consulta@acab.org. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca. Una abraçada i molts ànims bonica!
La Laura Centellas