ejaculació precoç
Hola, desde ja fa uns anys tinc una gran inseguretat a l'hora de coneixer noies ja que quan estic sol i em masturbo sempre acabo molt ràpid (menys de 1 minut). Sempre ha estat aixi i no se que fer. He buscat per interent perque passa o que es pot fer, i el perfil de la gent que li passa esta molt lligat amb mi ja que soc una persona bastant nerviosa i que li agarada la immediatesa. Soc verge ja que he hagut de passar alguns moments incomodes quan anava a passar algo mes amb un noia ja que em fa molta vergonya el fet d'enfrentarme a que no durare res en l'acte. Hi ha hagut cops d'estar sols al llit amb roba començant a fer alguna cosa i ja notar els calçotets mullats i haver de dir de parar per no saber com actuar davant d'aquesta situació. M'agardaria saber que si puc fer alguna cosa per poder tractar aixo jaque he llegit que ens molts casos es algo psicologic i te solució, a la vegada que si hi ha algun exercici que pugui fer també aniria be. Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Sí! Normalment, és degut a temes psicològics i es pot arribar a controlar.
L'ejaculació precoç és quan hi ha una excitació molt ràpida i no es passa per la "fase de meseta" (fase entra l'excitació i l'ejaculació) i directament s'ejacula sense tenir el control. Sol passar perquè hi ha un estat d'alerta corporal molt elevat. T'adjuntem una pàgina web on explica la resposta sexual humana i hi ha una imatge de les fases, així ho pots veure gràficament:
Si és un tema que et preocupa molt t'aconsellaríem que anessis a un sexòleg i a un fisioterapeuta de sòl pelvià, perquè et puguin ajudar en aquest procés, a tenir més control sobre la teva resposta sexual i a descartar qualsevol factor més físic. Hi ha centres que fan acompanyament multidisciplinari, és a dir, que t'atenen els dos professionals de forma conjunta.
Tot i això, et deixem una proposta que pots provar de fer a casa per aconseguir tenir més control de la teva ejaculació:
1) Quan tinguis ganes de masturbar-te: comença molt a poc a poc acariciant-te el cos sense tocar els genitals per observar quina és la sensació (explora què sents a les diferents parts del cos, el que et fa sentir...) i estigues una estona gaudint de les carícies. Seguidament, et pots començar a acariciar els genitals, però sense masturbar-te, simplement per observar la reacció i gaudir de les carícies sense la finalitat de tenir un orgasme. Seguidament, pots començar a masturbar-te molt a poc a poc amb la mà seca. Si sents que has d'ejacular, pots parar i tornar a acariciar-te el cos o simplement parar. I finalment pots provar d'afegir lubricant i masturbar-te. La idea és que agafis control sobre la teva ejaculació i que puguis identificar el "punt de no retorn" que és el moment que sents que el cos anirà a ejacular i que ja no pots controlar-ho, per parar abans.
Tot això és interessant que vagi acompanyat d'una bona educació sexual, per aquest motiu et recomanem dirigir-te a una terapeuta especialista amb el tema.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas