SIUSPLAU AJUDEUME
Cuan llegiu això ja haurà comencat, però esque no puc més, no puc comencar el institut, l'any passat va ser horrible, vaig perdre totes les ganes de viure, aquest estiu no ha estat gaire bo, però m'he pogut estabilitzar una mica, no se ni perquè em passa, però només de pensar que hi he de tornar em fico a plorar ( de fet estic plorant) hi ha una pickme a classe que no suporto, em sento sola, no tinc casi amics, no he fet una merda, tots han sortit de festa, a mi no em deixen, cuan em preguntin que he fet que cony dic? La pickme segur que es ha Liat i que m'ho refregara per la cara, i si de només veure les seves històries al insta ja m'agafava rabia, la vida real serà una pesadilla, i jo aqui, sola i desolada, quina rabia, l'any passat arribava cada dia a casa amb unes ganes horroroses de plorar i amb una rabia molt forta, ho vaig passar fatal, no puc tornar al institut (faré 4t d'ESO) simplement no puc, esque no, que faig
Laura Centellas

Hola Consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pel que sembla, el gran TEMAZO aquí és l’autoestima i com et veus a tu mateixa, la gran importància que li dones al que creus que els altres pensaran de tu.
Primer et vull fer una pregunta, què pensaries tu d’una persona que ha tingut un estiu “de merda”?
Si jutjes a aquella persona t’estàs sentencian a tu mateixa, en canvi si intentes veure-ho desde l’empatia, aconeguiràs veure’t a tu també amb més empatia.
De pick me’s n’hi ha a tot arreu i a tots els cursos m’atreviria a dir, però com sempre, darrera aquesta gran seguretat que mostra segurament hi ha una personeta indefensa i plena de por que fa servir l’aparentar per no sentir-se buida.
El que recomano molts cops en aquests casos en els que ens hem d’enfrontar a entorns socials on ens preguntaràn coses que no volem respondre és preparar-nos respostes comodí, mig veritat mig mentida, perquè vegin que no tenim ganes de explicar gaire més del que diem.
Per exemple, si et demanen què tal l’estiu, pots respondre:
Bé, com sempre, molta calor però bueno, tu algo a destacar?
Això ens pot servir durant un temps, però el més important aqui és que comencis a integrar que no t’has d’avergonyir de la teva vida, que estas orgullosa de ser qui ets i que si algú se’n enriu serà el seu problema i no el teu.
Et recomano MOLT, que vagis a un psicòleg per tal de que t’ajudi a superar totes aquestes pors d’anar al institut i sentir-te malament, com abans hi posis remei millor. Si no tens ganes d’anar al psicòleg o no ho veus tant necessàri prova de comprar-te algun llibre d’autoajuda que ajudi a reforçar l’autoestima i la confiança en tu mateixa
I tingues en compte que tot té un final, per tant, 4t ESO acabarà, i vindràn coses noves.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas