veig més quantitat de la que hi ha?
Hola, ja fa temps que no estic gaire còmode amb el meu cos i baixo de pes a base de deixar de menjar però últimament a qualsevol plat em dona la sensació que hi ha molt aliment i no sé que pot ser ja que sé. Això em fa menjar menys i em porta als marejos... M'agradaria saber que pot ser per explicar algú de confiança que em pot estar passant.
Gràcies
Laura Centellas

Hola bonica, moltes gràcies per explicar-nos el que et passa. En primer lloc, agrair-te i animar-te a explicar-ho a més persones de confiança perquè puguin escoltar-te i ajudar-te. Quan no ens sentim còmodes amb el nostre cos, la solució no és canviar-lo, perquè no sempre és possible fer-ho i perquè això ens pot conduir a frustració, culpabilitat i problemes greus amb l'alimentació. Per això mateix, abans que vagi a més t'animo que ho expliquis a família i amics perquè et puguin ajudar. Hem de ser conscients que a vegades hi ha trastorns (com els de la conducta alimentària) que ens fan veure coses que no són, o viure certes situacions amb molta més (o menys) intensitat de la que realment tenen. És per això que parlar-ho amb altres persones ens pot ajudar a veure-ho des d'una altra perspectiva i potser agafar consciència que rebre ajuda pot ser una bona opció perquè tots aquests conflictes no vagin a més. Menjar menys no és la solució a gairebé cap problema d'autoestima o d'imatge corporal. Cal treballar l'acceptació i el respecte cap a un mateix molt abans que intentar que el nostre cos canviï reduint les quantitats que mengem. Agafa la valentia que has tingut per escriure'ns a nosaltres i explica-ho a casa i a les persones de més confiança, són qui més et poden ajudar. Si tens qualsevol dubte o veus que la situació et sobrepassa i no saps com explicar-ho ens pots contactar a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia al nostre telèfon (93 454 91 09) o al nostre correu electrònic: consulta@acab.org. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca. Una abraçada i molts ànims!
La Laura Centellas