sobrepenso tot molt
holi, primer de tot merci er ajudar-me i per la feina que feuu.
Doncs bé, jo feia la consulta perquè farà cosa d'un mes que he conegut un noi que m'agrada bastant. Ens hem anat veient i estic molt còmode amb ell. Tot i així, mai hem fet res més enllà que liar-nos. Fa un tems ja vam tenir aquesta conversa i ell em va dir que li agradaria anar més enllà amb mi, i he de dir que en realitat a mi també, però no sé perquè no puc, de cop em bloquejo.
M'explico, l'altre dia estàvem a casa meva i una cosa va portar a l'altre i el vaig començar a tocar, el vaig començar a masturbar i ell a mi, fins que de cop, em vaig bloquejar i vaig parar abans que es pogués córrer. No sé perquè em va passar però em vaig sentir molt malament, vaig tallar tot el rollo de cop i el vaig notar que estava una mica molest. Li vaig dir que no podia i vam estar parlant del tema, em va entendre i vam parar. Doncs bé ara que he donat el context de la situació, us escric perquè això No es la primera vegada que em passa, nose perquè però li tinc com una mena de por al sexe, em feia por que es corrés a la meva mà i després jo toqués algo i poder-me quedar embarassada (sé que es una estupidesa aixo que dic) però nose per quina raó em fa com por el semen, em fa por que em pugui quedar embarassada, i tot el que té a veure amb això em bloqueja. Sé que només et pots quedar embarassada amb penetració sense preservatiu, però tinc la mania de pensar que potser faig algo malament i sense voler pugui passar algo...
Fa un temps vaig estar amb un altre noi i nose perquè amb aquest no em preoucpava gens, ha estat l'únic cop que de veritat ho he disfrutat sense sobrepensar res, la meva teroia es que aquest noi em va agradar moltíssim i em va importar ell de veritat, però tot i així m'agradaria entendre perquè no puc estar amb altres persones igual que vaig estar amb ell, tranquil·la i sense rallar-me o bloquejar-me a l'hora de fer-ho.
Pot estar semblant una consulta molt tonta però es que estic desesperada, m'agradaria no rallar-me més amb aquest tema i poder gaudir del moment sense estar pensant amb possibles "conseqüències". No sé perquè tinc aquesta mania però és veure semen i tenir com una mena de por...
sabeu què puc fer per deixar aquesta por i estar tranquila quan estigui amb ell?
Laura Centellas

Hola,
Ens sorgeixen diverses preguntes: què passa de diferent quan estàs amb el noi d'ara, en comparació amb el d'abans? Com et sents tu? Què creus que canvia? Què et permeties fer amb l'altre noi que ara no et permets?
Un cop hagis respost aquestes preguntes tranquil·lament, les pots escriure en un paper i donar-te temps per pensar i veure com et sents. Si arribes a alguna conclusió o prens consciència d'alguna cosa que fins ara no te n'havies adonat, pots fer-te la següent pregunta: quina part depèn de mi? I d'aquesta part que depèn de mi, què puc fer per canviar-ho?
Pots intentar fer aquelles cosetes que consideres que et poden ajudar a sentir-te més tranquil·la i a tenir menys por. La por ens limita i com més "sobre pensem", més ens en distanciem i més gran es fa.
Sovint per desbloquejar-se és important passar a l'acció, és a dir, en comptes de continuar pensant, s'ha de prendre el risc de passar a l'acció i que tot allò que està a la ment, passi al cos. És positiu que tinguis algunes experiències passades en què no hagis tingut por i hagis pogut comprovar que no passava res del que ara t'imagines que podria arribar a passar.
L'última pregunta que ens neix (si tens ganes de continuar aprofundint): Si passés tot allò que tens por que passi, què passaria?, i de cada resposta que et vingui, torna't a preguntar i què passaria? (això poder et pot ajudar a ampliar la mirada i a veure el problema més petit).
Si tens ganes de continuar aprofundint per aquí, pots fer més consultes responent el que t'hem dit.
I si sents que la por és massa gran per a afrontar-la tu sola seria interessant que et dirigissis a una terapeuta especialitzada en el tema perquè et pogués acompanyar en aquest procés.
Una abraçada ben gran i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas