Noseee
Holaa,
Primer de tot agrair la vostra feina.
Ara be, em passa una cosa i ho entenc però alhora no.
Sento que moltes coses que haig d fer (per exemple 1h al dia fer esport o estudiar) no les faig perquè em fa mandra, i ja sé q em fa mandra i que es per això. I es com q vull arribar al objectiu de si estudio doncs bona nota, però sense fer res. I sé q és culpa meva perquè no ho faig però es q es “mandra” i alhora es com q no sento forçes x fer-ho i e com q no pic. I els dies q ho faig em sento amn molta energia o algo q els altres dies no sento.
Sé q és culpa meva, però m’agradaria demanar la vostra opinió, si em doneu la culpa tb ho entendré. Gràcies.
Laura Centellas

Hola Consultora!
No es tracta de donar la culpa o no, es tracta de que tots som propietaris del nostre temps i som els que decidim què fer a cada moment.
La mandra no és cansament, la mandra és mental. El que provoca més mandra és el sofà (o llit) + mòvil (tiktok, reels…) per tant el primer que et recomanaria és que no toquéssis el mòvil (a no ser que sigui alguna urgència de whatsapp o trucada) fins per exemple les 19h de la tarda.
Desde que arribis de l’escola fins les 19h no entris a instagram ni a tiktok, intenta ocupar aquell temps amb altres coses, veuràs com poc a poc aniràs tenint més ganes de posar-te a netejar l’habitació, a estudiar o a quedar amb els amics.
Reconeixes que el que et frena és la mandra, per tant no és que et sentis incapaç de treure bones notes, és simplement que no t’hi has posat.
Tal i com a l’institut, la uni o el cole tenim un horari, fes-te tu el teu pròpi horari setmanal.
Els diumenges al vespre assenta’t a l’escriptori i prepara un calendàri de la setmana incloent el temps d’estudi, els extraescolars, el temps d’oci (o de fer el vago), quan et duxaràs, etc.
Prova-ho durant un temps.
Llavors, com a extra, pots crear un “vision board” o un póster de motivació i tenir-lo de fons de pantalla o penjat a l’habitació. Reuneix tot de fotos que englobin els teus objectius d’aquest curs 2024/2025, per exemple; paraules motivadores, un outfit, una posta de sol, una foto dels amics, una foto d’uns llibres, un dibuix de una noia estudiant, etc.
Espero haver-te ajudat.
Ànims!
La Laura Centellas