segona vegada
Hola!
Primer agraïr el vostre treball per ajudar a tots els adolescents que ens fem preguntes molt sovint i que vosaltres ens ajudeu a contestar.
Fa cosa de dos mesos que vaig tenir relacions sexuals per primer cop, em feia bastant mal i vaig sagnar. Em va sapiguer greu per la meva ex parella.
Ara he començat amb una altra persona i em fa por fer-ho i que em torni a fer el mateix mal que el primer cop i que no pugui gaudir ni ell ni jo de l’acte sexual.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Quina és la teva pregunta? Entenem que tinguis por, perquè pel que expliques sembla que va ser una experiència desagradable per a tu. L'important és que tinguis en compte totes aquelles coses que et poden ajudar a sentir-te més a gust i a tenir una experiència més agradable, com per exemple la comoditat, fer només i únicament allò que a tu et vingui de gust, comunicar-l'hi en tot moment allò que necessites a la parella sexual, utilitzar lubricant en cas que no estigui prou lubricat... i sobretot recordar que el sexe és per gaudir-lo! Per tant, és important que gaudiu del moment sense gaires expectatives i simplement escoltant el vostre cos i fer el que us demana en tot moment.
La penetració no ha de fer dolor, si en fa poder és perquè el cos no està prou excitat. Doncs, en cas que provoqui dolor podeu esperar i jugar a fer altres pràctiques com poden ser la masturbació, sexe oral, carícies... Sense presses!
Pots comunicar-l'hi aquesta por que sents a la parella sexual i així ho pot tenir en compte i tu poder et sentiràs més tranquil·la i aquesta por es reduirà.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas