És legal? Ja no sé què fer
Hola! Aquest estiu al poble de la meva àvia he conegut un noi tres anys més gran que jo, ens vam estar parlant, fèiem bromes i miradetes, i crec que em vaig pillar, sobre tot perquè quan em vaig adonar que no tenia el seu contacte em vaig quedar com tres dies en xoc, plorant i sense fer res, i crec que vull alguna cosa amb ell. Però quan ho vaig explicar a unes amigues íntimes em van mirar una mica espantades i em deien que era il·legal i que no podria estar amb ell. I ara no sé què fer. M'hi he escrit amb ell, però segueixo tenint dubtes sobre el següent pas. Seria il·legal una relació amb algú tres anys més gran que jo, que ja és major d'edat? Gràcies per tot.
Laura Centellas

Hola,
Tenir una relació/vincle amb una persona major d'edat, sent tu menor d'edat no és il·legal. Si parlem de relacions sexuals, és diferent.
L'edat de consentiment sexual és a partir dels 16 anys, és a dir, a partir dels 16 anys tenir relacions sexuals amb un major de 16 anys no és un delicte. Si una de les persones és menor dels 16 anys, es considera delicte, excepte que:
- el major d'edat tingui una edat pròxima al menor d'edat i el seu grau de desenvolupament i maduresa física i psicològica sigui similar.
- No passin cap de les següents situacions: que hi hagi violència, intimidació o abús d'una situació de superioritat o de vulnerabilitat de la víctima, o que la víctima es trobi privada de sentit o d'una situació mental de la qual s'abusi, o que la víctima tingui anul·lada per qualsevol causa la seva voluntat.
Si es donen aquestes dues excepcions no serà delicte, ja que s'entén que el menor d'edat està consentint aquestes relacions.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas