TOC i altres dubtes
Hola! Ja he fet alguna consulta vàries vegades i he de dir que moltes gràcies per la feina que feu per tots els i les joves que formem part del consultori. I ara sí, no tinc clars els objectius de la consulta però necessito explicar la meva situació. Actualment tinc 18 anys, soc lesbiana i no tinc cap problema amb la meva sexualitat, estic bé en termes generals però últimament el meu cercle d’amistats-familiars sento que mencionen massa el tema de tenir nòvia. No dir directament que he d’estar amb algú però simplement si em fixo en algú ja m’aparellen, o van dient que quedaria bé amb “x” o que podria lligar més,etc. Gairebé tothom en el meu cercle té parella i és cert que jo mai n’he tingut, ni tan sols m’he liat amb ningú, però jo fins ara no tenia pressa ni cap pressió. Aleshores, amb aquesta insistència i afegint que tinc TOC diagnosticat, porto unes setmanes que m’he obsessionat amb el tema i cada noia que conec penso que podria haver-hi una atracció o que seria bona parella etc. Quan sé que són pensaments totalment irracionals a conseqüència de tot lo anterior i tampoc vull res simplement per aquests motius.
El que passa és que fa uns dies vaig començar a parlar amb una noia, sense buscar res, sinó perquè feiem una activitat en comú i em va semblar notar que hi havia feeling. A més a més tampoc és el tipus de noia en que jo de normal m’hi fixaria, però noto alguna cosa diferent i vull saber si realment és cert o m’estic autoenganyant i és tot fruit del que he explicat anteriorment.
Perdó pel mega text, també sé que la resposta segurament només la puc saber jo però necessito pistes per poder descobrir-ho. Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Com bé dius, sembla que les opinions del teu entorn hagin fet que t’acabis obsessionant una mica massa amb tot el tema de la parella.
Ara bé, si sents una conexió o algo especial amb aquesta noia que has conegut, segueix la teva intuició, pot ser que arrel dels comentaris de l’altre gent ara estiguis més oberta a experimentar el que és una parella, i això no és dolent. Estem aquí per viure experiències i aprendre d’elles així que endevant.
Si al final no acaba sortint doncs tocarà passar pàgina, però de mentre, gaudeix d’aquest moment tan bonic que és el “que t’agradi algú”.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas