Que significa el sexe?
Hola bon dia,
Primer, moltíssimes gràcies per la vostra ajuda. Per ser tant tolerables, empàtiques i amb ganes d'ajudar.
Tinc molts dubtes. No sé que significa el sexe. Entenc q sí és una cosa que agrada, sigui important, i els beneficis que aporta a la relació.
Tot i això, quan estic amb el meu nòvio... Em... No en tinc ganes mai. No sé si sóc la única. Jo suposo q no estic prepada, però ja Porto molt de temps amb ell i les meves amigues ja tenen ganes... I no sé pq jo no. Quan hi faig jo mateixa, m'agrada però dura molt poc i em canso ràpidament. A més, després em senti molt malament. I no noto res si no és al clítoris (això potser tampoc és normal)
Al meu nòvio li molesta. Ho sé, ho noto, i ens hem barallat. Em va dir q sentía q no l'estimava. Jo sento q sí... Ara no estic segura...? ES QUE NO SÉ RES
Quan estic amb ell sé q l'estimo, però... Potser l'hauria d'estimar més? No matreu? No vull tenir relacions sexuals, però si romàntica... Sento q necessito més conexió, més temps, q no el conec suficient. Però potser això vol dir w no m'agrada lo suficient...?
Moltes gràcies per la vostra ajuda💓
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies a tu pel teu comentari:)
No podem saber el motiu pel qual no tens ganes de tenir sexe amb la teva parella, però l'important és que no en tens i la millor decisió sempre és respectar-te i no pressionar-te. Entenem que et preocupi, perquè es dona per fet que a l'edat que estàs i tenint parella hauries de tenir ganes de mantenir relacions sexuals, però tu tens clar que el dia d'avui no és el que vols i està bé! Si han d'arribar les ganes, ja arribaran.
Pel que fa a la masturbació et diríem el mateix, si no tens ganes de masturbar-te, no cal que ho forcis. Majoritàriament, la sensibilitat la tenim al clítoris, així que és normal que és a on sentis el plaer!
El que ens alarma és que la teva parella s'enfadi perquè no vols mantenir relacions sexuals i hàgiu tingut discussions per aquest tema. Potser seria important que en parléssiu, perquè si els dos no busqueu al mateix dins la relació, encara que us estimeu, pot ser un problema, ja que probablement tu et sentiràs pressionada a mantenir-ne, encara que no en tinguis ganes i la teva parella sempre estarà esperant alguna cosa de tu que poder no arriba.
Estimar a una persona no és sinònim de tenir relacions sexuals. Pots estimar molt a una persona i no voler-hi tenir relacions sexuals.
És important que puguis posar límits dins la relació i puguis expressar lliurement com et sents amb aquest tema i que la teva parella ho accepti i ho respecti. Si no és així, poder us hauríeu de plantejar com voleu que avanci la relació.
Si sents que és un tema que et preocupa molt t'aconsellem que ho parlis amb una professional del tema, perquè et pugui acompanyar en aquest procés.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas