jo mateixa
holaaa
últimament tinc el cap embolicat perquè m'he adonat de que no sóc jo mateixa. em dóna la sensació de que sóc l'ombra de tothom, és adir, depenent de la persona amb la que estic, sóc de la manera que crec que li pot agradar a aquella persona, canvio els meus gustos, opinions... però ho faig involuntàriament, perquè ni tan sols jo sé què m'agrada de veritat, o si les coses que m'agraden són per causa d'algú, no sé si m'explico. i em sembla que la causa de tot això, o la conseqüència, és que no em conec de veritat. si no sóc jo mateixa, com em puc conèixer? és impossible. sento que no tinc personalitat i que no sóc ningú, simplement vaig canviant de personalitat. però em surt sol, no vull ser falsa ni res, però és així.
em deixo influenciar molt pels altres amb tal d'agradar-lis. no sé si és per males èpoques que he passat, pero ho vull arreglar. m'agradaria ser d'aquell tipus de persones que diuen: és una persona súper natural, se li noten les bones intencions, etc... m'agradaria saber que les coses bones que faig, les faig amb bona intenció de veritat ino per quedar bé, per que sino seria una hipòcrita. i una altra cosa important és que si no sóc realment qui sóc, com puc trobar noves persones amb qui ser amic/ga, i com puc trobar a la persona correcta amb la que passar tota la meva vida (casar-me, tenir fills...)?
espero que pogueu ajudar-me, us agraeixo molt tot el que feu.
moltes gràcies!!!
Laura Centellas

Hola Consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Primer de tot dir-te que és normal que depenent amb qui estem canviem una mica la nostra forma de ser, no faràs ni diràs el mateix amb els teus pares que amb les teves amigues.
Ara bé, sembla que del que parles aquí és una crisi d’identitat.
Pot ser que la teva personalitat s’estigui formant i no sàpigues ben bé qui ets ni què és el que t’agrada.
Per aquests casos el més important és l’autoconeixement, la meva recomanació és que llegeixis algun llibre d’autoajuda i autoconeixement o que escriguis en una llibreta coses sobre tu, per exemple;
Quins esports m’agraden?
Quin tipus de pelicules m’agraden?
Quin és el meu menjar preferit?
Com són les persones que em cauen bé?
Quina música m’agrada?
Etc.
Aquestes preguntes poden tenir múltiples respostes i això està bé, no cal tenir només un esport preferit per exemple.
De cara al futur, quan hagis d’escollir parella, potser serà més important que et centris en què et transmet aquella parella i no només en les coses que li agraden. Si és bona persona i si la vostra manera de fer encaixa.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas