No em sento de cap sexe
Bona nit,
Tinc una consulta que em va sorgir llegint una que feia una noia sobre el gènere fluid. A veure si em sabré explicar.
Jo "soc" noia, però em considero noia pels trets de tenir pits i vulva. O sigui, físicament per tenir les parts intimes. Però, internament, no em sento res. Ni noi ni noia. Sempre havia pensat que aquesta separació dels dos sexes, per mi és com una tonteria que ve marcada per tòpics antiquats. Què vol dir ser noi? Què vol dir ser noia? Que es sent a nivell intern per saber en quina casella ens hauríem de posar? Jo sempre estic buida internament i això em preocupa: soc asexual, arromantica... i per dins no noto res q em porti a què sentir-me. Així que estic buida en tots els aspectes (internament parlant). I com a la peli Inside Out, tinc les illes apagades i les connexions entre elles.
He marxat una mica del tema, però, resumint m'agradaria saber què sent per dins una noia i què un noi per dir que son allò.
Moltissimes gràcies! Em té preocupada perquè em noto buida en tot
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per l'obertura:)
En primer lloc, independentment dels estereotips de gènere i sortint del model binari, tots tenim part femenina i masculina. A partir d'aquí tu "ets lliure" de trobar la forma d'expressar-te que et neixi de dins i que et faci sentir més còmode. No hi ha una forma de saber si et sents més noi o més noia, simplement hi ha gent que se sent més conforme o més disconforme amb els trets físics que té i amb els trets comportamentals que se li han explicat que té el seu gènere.
A partir d'aquí tu pots trencar amb tot el que t'han explicat i buscar la forma d'expressió que et faci sentir més còmode, sense voler encaixar amb el binarisme de femení i masculí. Encara que sigui difícil, pots fer l'exercici d'imaginar-te per uns instants que no existeixen els gèneres: Com et vestiries? Com t'expressaries? Com et mouries? Sense tenir en compte la mirada externa. Pots fer l'exercici sola a casa per anar explorant i trobar la forma que et faci sentir més a gust. Al final és tot un procés i som persones canviants, per tant, la teva forma de ser i expressar-te pot anar canviant a mesura que tu canvies.
En segon lloc, ens ha inquietat aquest sentiment de buidor interna tan fort que sents. Creiem que et podria ajudar molt fer teràpia amb algun psicòleg/terapeuta (i si està especialitzat amb temes de gènere, LGTBBIQ+ molt millor), per acompanyar-te en aquest procés de recerca de la teva identitat i per omplir tot això que sents que falta dins teu!
Una abraçada ben gran i gràcies per la consulta!
La Laura Centellas