Cansada del rebuig
Bé, jo ja no soc adolescent i em fa vergonya fer aquesta consulta per si no és el meu espai... però, allà va.
Estic cansada del rebuig que rebo sempre per part de les amistats. És com si em veiessin una persona temporal que està a la seva vida per algun temps o motiu en concret, i jo no vull que sigui així. Estic cansada que em deixin de banda perquè troben parella i ja fan la seva vida pensant en casaments i això. O perquè desapareixen del mapa sense motiu. D'un dia per l'altre, perquè la desva vida va cap a un altre lloc. Això ho mig entenc, perquè és la seva vida i si s'ha acabat amistat, s'ha acabat. Però fa mal.
Tots els rebuigs que he patit m'han fet anar-me aïllant, i ara estic adolorida i sense energia per conèixer gent. Perquè ara ja tenim una edat que ja planifiquen el futur.
Des de fa uns mesos que visc el món que es viuen als llibres. Sé que no és bo (tancar-se, no el fet de llegir), però ja no tinc ganes ni energia per conèixer gent. Així que m'he passat al món d la ficció i només surto de casa per obligacions diàries.
No és ben bé una consulta; però, tenia ganes de dir-ho a algú. Gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
La teva consulta pot ajudar a moltes persones que es trobin en la teva situació.
Arriba una edat que, com bé dius, la gent comença a fer “la seva vida” i s’oblida de les amistats. Moltíssima gent quan troba parella s’aïlla dels demés i comença a fer-ho tot amb aquella persona, això és un risc ja que si la relació es trenca, després els costa molt tornar al cercle d’amistats del que s’havien distanciat i normalment han de començar de nou.
Ara bé, parlant en el cas de la teva situació; generalment venim d’estar en una escola, un institut o una universitat, allà veiem els nostres amics cada dia i normalment no tenim gaires responsabilitat, això fa que tinguem la sensació de que estem socialitzant constantment. Arriba una edat en la que les responsabilitats comencen a pesar, ja sigui una feina, pagar un lloguer, un cotxe, cuidar un fill, compromisos amb la família o la parella, etc. Això fa que tinguem molt menys temps lliure i en conseqüència, menys temps d’oci.
Pot ser que a partir dels 20 i pico anys la gent comenci a tenir altres prioritats que quedar amb els amics/gues, això no vol dir que deixeu de ser amics. Un amic és aquell amb el que pots confiar i al que pots recórrer si et passa algo, tant bo com dolent. A vegades la gent no pot quedar perquè té altres prioritats i no per això s’ha d’acabar l’amistat.
Ara bé, pel que ens expliques, ja fa un temps que t’estàs aïllant i això és perillós, més que res perquè el dia que vulguis tornar a socialitzar et costarà més, i socialitzar és una part molt important i necessària de la nostra vida. Per tant, el meu consell és que tornis a sortir, parlar amb gent, reemprendre amistats o provar de fer-ne de noves. Si no et veus capaç busca ajuda professional, però sobretot, posa-hi remei!
No passa res per estar un temps sol, de fet la soledat no és dolenta, ens ajuda molt a reflexionar i a créixer, el que és molt dur és sentir-se sol, sense xarxa i sense ningú amb qui confiar.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas