Estic cansat jefe
Bones!
Sóc un noi bastant eixerit i rialler i considero que sóc una persona molt forta per mi mateix i els demes. Tot i això aquest darrer any estic començant a arribar al meu límit. Vaig deixar una relació de tres anys a inicis del 2024 perquè em va enganyar amb un altre, em va mentir en altres aspectes i en general va enfocar tota la culpa cap a mi; he tingut una traïció d'un amic proper; i altres esdeveniments canònics que no cal comentar perquè pel que començo a estar cansat no és d'això, ja que he après moltes coses i sóc molt més conscient dels meus límits i sempre he tingut facilitat per despreucuparme de tot allò que no puc controlar fàcilment. El que em cansa es que veig com cada vegada les persones cuidem menys els vincles que ens connecten amb els altres i l'entorn, i és extremadament difícil trobar algú que així ho faci. Sonarà molt de iaio però començo a notar molt com la immediatesa dels mòbils i aquestes coses comença a afectar al meu entorn. Els meus amics i coneguts ja és normal que arribin 1 hora tard quan quedem o que cancel·lin el pla just al moment de quedar, també que si es planifica alguna cos amb temps la resposta sigui un derivat de "encara no ho se" o "potser si" i a última hora res.
la solució diria que és conèixer gent nova, però esque no paro de conèixer a gent nova i tothom és pràcticament igual i estic esgotat (les persones que no són així normalment tenen parella i ja no hi pots comptar perque desapareixen per la parella).
i bueno poc mes jajajaja
Laura Centellas

Hola Consultor!
Gràcies per escriure’ns,
Podria ser que després de tants esdeveniments “traumàtics” relacionats amb les relacions amoroses i d’amistat hagis agafat una mica de rebuig a tots aquests temes.
Pot ser que després que algú ens hagi fallat ens costi tornar a confiar, tornar a tenir esperança d’encaixar amb algú o de fluir amb tot el que serien les relacions socials.
Tens raó, ara i cada cop més, amb les xarxes socials, les relacions directes són més estranyes i puntuals.
Pot ser que ara mateix els teus amics o la gent que et rodeja tingui una tendència a no tenir un compromís pel que fa a els plans o les quedades.
Per aquesta part, pots intentar practicar la teva flexibilitat amb els horaris (quan es dongui la situació de quedar amb aquestes persones en concret, tenir en compte que poder arriben tard o cancel·len).
Pot ser que simplement aquestes persones visquin el fet de quedar com algo més “chill” i es pensin que si cancel·len a ultima hora no passarà res.
Tu pots intentar ser més flexible però també és bo que els expliquis que a tu aquesta incertesa no t’agrada.
D’altra banda, hi ha milions de persones en aquest món i totes son molt diferents, conèixer a gent nova, com bé dius, pot ser que t’ajudi a veure més enllà i a conèixer noves formes d’actuar.
Intenta no generalitzar dient “tothom és pràcticament igual”, ja que segurament aquesta creença limitant se t’ha creat a causa de les persones que t’han pogut fer mal.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas