Problemes amb el menjar
Hola,
De normal menjo poc feia un o dos apats al dia y no arribaba a ser ni un plat. Amb el pas dels mesos menjant poc he anat perdent la gana y ara hi han dies que no menjo res, com a molt em faig un cafe al mati perque estic sempre cansada. El cas es que he començat a experimentar varies coses que no se si ho hauria d'explicar algú o no es necesari que ho sapigen. Fa mes d'un any que em marejo al aixecar-me, abancs era nomes cuant estava estirada y ara cuant estic sentada tambe em pasa, abancs seguia caminant tot i que ho veia tot negre. Ara noto que em desmallo y m'he de seure al terra o a una cadira perque em tremolen les mans i noto formigeig als peus i mans. Tambe fa uns dies que veig que el meu color de pell esta sent mes groc gris i algun cop m'han fet una glucemia pero donava valors normals porque abancs m'havia pres alguna veguda ensucrada pero de normal sempre estic baixa al igual que la presio. Y m'es bastant imposible menjar perque no tinc gana. Volia saber si l'hi he de dir algu i com que se que si no es molt important no ho diré volia saber si es extremadament necesari que ho sapigesin els metges.
Merci per la feina que feu
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure'ns i confiar-nos el que t'està passant. Ens expliques que des de fa un temps, has limitat molt la ingesta d'aliments i ens confesses que menges molt poc, fins al punt que inclús alguns dies, només prens un cafè, la qual cosa, com és normal, et provoca molt cansament i falta d'energia. Com bé sabràs, alimentar-se bé és necessari per a estar sa i que tot l'organisme tingui un correcte funcionament. El teu cos, la teva ment, necessita els nutrients per a treballar de manera correcta i tenir un bon funcionament, i si no t'alimentes de manera correcta i sobretot, suficient, el que pot passar és que al cos li comencin a faltar nutrients com les proteïnes, els carbohidrats, greixos, etc. es posi malalt i t'està avisant amb aquestes senyals. És per aquest motiu, que et mareges i notes totes aquestes molèsties que comentes i que et poden posar realment en una situació de perill. Dius que no pots menjar perquè no tens gana, però has de saber que sovint, si deixem de menjar, el nostre estómac es fa petit i ens pot fer pensar que no tenim gana, però amb totes aquestes reaccions el teu cos t'està dient que està al límit i necessita que l'alimentis de manera correcta o podries tenir conseqüències molt negatives, a nivell tant físic com mental. Així que és importantíssim que recuperis i mantinguis uns bons hàbits alimentaris per a poder estar bé i sana. A vegades la relació amb el menjar no és fàcil i per situacions externes comencem a fer coses i a actuar de maneres que ni decidim ni volem, i sobretot, no són desitjables. Per aquest mateix motiu no et sentis culpable per això que t'està passant, però demanar ajuda i explicar tot el que et passa és el millor que pots fer per a poder solucionar-ho. Així que com preguntes, és indispensable que puguis explicar-ho a algú. Has estat molt valenta explicant-nos tota aquesta situació, sabem que no és gens fàcil, però et demanem que mostris aquesta mateixa valentia i puguis parlar-ho amb els teus pares o amb algun adult amb qui tinguis confiança perquè puguin ajudar-te a solucionar-ho. Un cop ho hagis fet, podeu contactar amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques o presencials on podràs explicar tot això que t'està passant i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú i podrem parlar-ne amb més detall. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!
La Laura Centellas