Com dirli a la meva mare que tinc problemes amb mi mateixa
Holaa
Com li dic a la meva mare que tinc problemes amb mi mateixa? Que em trobo lletja i gorda, que vull portar maquillatge només per tapar les meves imperfeccions de la cara, que no em sento be, que he estat fent servir aquesta web per preguntar anònimament... També vull ser sincera i poder explicarli els meus problemes a clase. Ja vaig pensar de palrar amb el meu germà ( te disset anys i va al psicoleg de tant en tant, no me atrevit a preguntar pq) pero em costa, tot i que tmb l'estimo moltisim. Vull explicar-lis i poder anar al psicòleg o alguna cosa així. Moltes gràcies.
Adeuu
Laura Centellas

Hola Consultora!
Gràcies per escriure’ns.
En aquestes situacions en les que no tens la suficient confiança amb la teva mare per explicar-li tot amb pèls i senyals, pots utilitzar uns generalitzadors o veritats a mitges.
Troba un moment a soles amb la teva mare (per exemple al cotxe) i comunica-li que últimament estàs una mica trista o estressada (com et sentis) i que t’agradaria anar al psicòleg, que no et veus bé a tu mateixa i que ho vols parar abans de que avanci.
No conec a la teva mare ni sé com reaccionarà, si s’escandalitza li pots dir que no es preocupi, que no ha anat a més però que hi vols posar solució ja, que tot està bé i que és més aviat preventiu, que el psicòleg t’ajudarà amb moltes altres àrees de la teva vida i que ara mateix això per a tu és una prioritat.
Simplement suavitzant el missatge, el missatge es fa més fàcil de comunicar.
Més endavant, quan ho hagis treballat amb el teu terapeuta podràs buscar una manera de tenir converses més sinceres i profundes amb la teva mare i parlar del tema més a fons.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas