Ansietat i mals pensaments
Hola,
Moltes gràcies per la vostra feina!
Us volia comentar que jo tinc molta ansietat, sobretot a l'institut. Hi ha moltes vegades que de aquesta ansietat que em dona em provoca ganes de autolesionarme, pero sóc molt sensible al dolor i al final sempre soc incapaç de fer-ho. També sempre em mosseco les ungles i la pell dels dit, és a causa de l'ansietat??
També a vegadeds tinc atacs d'ansietat i no se que fer al respecte o com puc calmarme,hi ha algun consell??
Per cert, després de tot això es normal haver tingut pensaments suicïdes a diari i actualment tenir-ne de tant en tant?
Moltes gràcies!!!
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies per escriure’ns!
L’ansietat avui en dia està a la ordre del dia, vivim en un món molt estressant i cada cop hi ha més joves amb ansietat.
Pel que dius, els teus nivells d’ansietat son bastant alts, fins al punt de tenir pensaments d’autolesió. Per sort ets incapaç de fer-ho i això ha frenat l’acció.
Per altra banda, si tens atacs d’ansietat seria important que practiquessis exercicis de relaxació (hi ha meditacions guiades molt interessants a Youtube), també pots practicar yoga o directament començar amb un psicòleg perquè t’ajudi a trobar eines adaptades a tu.
Alguns trucs que van bé són: contar fins a 10, respirar, tenir un objecte per pressionar, etc.
Però si busques la teva pròpia manera de relaxar-te sempre serà millor.
El fet de que et mosseguis les ungles pot ser una barreja entre ansietat i mala costum.
El més greu d’aquesta consulta són els pensaments suïcides, això és perillós i hi has de posar solució com abans millor. Parla’n amb la família o amb algú de confiança i fes el pas d’acudir a un professional. Com t’he dit, com abans millor. Si ho necessites pots utilitzar el xat de WhatsApp gratuït, anònim i disponible 24/7 ObroFeel on t'atendran i t'ajudaran en episodis on apareguin pensaments suïcides. També et poden donar recursos específics: https://jovecat.gencat.cat/ca/actualitat/noticies/detalls/
Noticia/obro-feel">
Noticia/obro-feel
Espero haver-te ajudat. Molta força i una abraçada.
La Laura Centellas