Masturbació (contestació)
Hola, sóc la de la consulta anomenada Masturbació. Contestant al que em posaveu, no, no és que tingui ganes de masturbar-se. El tema és que vull saber-me tocar jo sola, saber el que es sent i intentar coneixe'm per saber què m'agrada i com arribar a l'orgasme. Quan el meu novio em toca, sento alguna cosa, i tot i que mai arribo a res, almenys m'ho passo bé. El tema és que no vull haver de dependre d'algú per sentir aquestes coses, vull saber-ho fer no sola. M'he mirat el vídeo que em vau posar, i altres que he trobat, i de veritat que he provat diferents tècniques, però no sento gaire res.
També crec que quan vaig començar a intentar-ho, com que no sentia res em vaig frustrar, i això ha anat augmentant com a preocupació (tinc por de no sentir res mai). Llavors ara, quan penso en masturbarme, m'envaeix aquesta preocupació i suposo que també afecta en què no pugui conseguir res. Com puc deixar de sentir-me així?
Perdó per el paràgraf tant llarg i moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per escriure!
Com molt bé dius, segurament, aquesta preocupació i frustració no ajuden a gaudir de la masturbació. Et recomanaríem que deixessis a part el tema de la masturbació i de l'orgasme durant un temps i et focalitzessis simplement en el teu desig sexual. El desig és el que et provoca ganes i t'activa per dur a terme qualsevol pràctica sexual.
Existeixen dos tipus de desitjos: el desig actiu (l'impuls/ganes o necessitat de tenir sexe) i el desig reactiu (comença que no tens ganes de tenir sexe, però amb algun estímul es pot activar). Per tant, el desig pot sortir de forma natural o podem buscar maneres per activar-lo.
Algunes d'aquestes maneres podrien ser: buscar maneres per sentir-te més atractiva i sensual amb tu mateixa (des de l'aspecte físic fins a fer activitats que et facin pujar l'autoestima), preparar un espai íntim i acollidor per tu amb música, encens, temperatura càlida... i jugar amb la teva sensualitat (emmirallar-te, ballar movent els malucs, acariciar-te) i donar-te temps per explorar el teu cos (observar-lo, tocar-lo, estimar-lo...), tenir fantasies sexuals (imaginar-te coses que t'agradarien que passessin i que t'excitin, encara que no es duguin a terme), visualitzar vídeos o llegir llibres eròtics...
Si en un d'aquests moments sents que t'estàs excitant i tens ganes de tocar-te i masturbar-te ho pots fer, però sense la finalitat de tenir un orgasme, simplement perquè sents que el teu cos té ganes de ser tocat d'una manera en concret. Simplement, escolta'l i fes el que et demani sense expectatives ni prejudicis. Juga amb la teva sensualitat i intenta no estar des de la ment, sinó des del cos, simplement per sentir.
El procés d'autoconeixement de la sexualitat és un procés lent i d'exploració. A poc a poc aniràs trobant la forma de viure la teva sexualitat de la manera que més t'agradi!
I si tot això et provoca molt malestar, pots buscar una sexòloga perquè t'acompanyi i t'ajudi en aquest procés!
Esperem que et serveixi, gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas