No confiar amb els psicolegs
Fa temps que em pasa que no confio amb els sanitaris de salut mental, principalment perque em sento com si m'estigesin "jutjant" amb la mirada i examinant tot el que faig, em pregunten coses i dintre del meu cap dic la resposta i penso com dir-ho porque en un paperet no posi que miro el terre o que estic nerviosa o cualsevol cosa que puguin apuntar. Aixi que em costa molt confiar i expresar-me, se que estan per ajudar i escoltar. Pero he anat moltes vegades i mai m'he sentit escoltada, simplement es limiten a mirar l'historial que hi han molts diagnostics que no son certs ja que mels van posar a urgencies i al final em veuen com la noia amb tal i no amb el meu nom, ja m'ha pasat varies vegades que nomes per un paperet em diuen que ells son experts en aquests temes... no se com obrir-me i deixar de pensar en que apunten si aixeco o no el cap, que si moc el braç o no, que si es veu que estic nerviosa o no i ja no se com fer-ho. Us anticipo les gracies per la vostre feina ❤️
Laura Centellas

Hola Consultora!
Gràcies per escriure’ns.
És comú pensar que els psicòlegs t’estan analitzant tota l’estona, pot ser que sigui necessari un anàlisi per tal de trobar un diagnòstic (saber què et passa) i a partir d’aquí aplicar el tractament adient. No estem pendents de tots els teus moviments, sinó de com et sents i com actues en el teu dia a dia, potser també ens fixem en si estàs molt nerviosa o si pel contrari gairebé no et mous, però recorda, no és per jutjar-te, és per entendre què et passa.
Tot i això, hi ha moltíssims psicòlegs que passen d'etiquetes i de tipus de “trastorns mentals” i es centren simplement en la persona.
Pensa que anar al psicòleg és un exercici molt important d’autoconeixement, gràcies al diàleg i a les preguntes que et fa el psicòleg et pots anar obrint i trobant respostes a problemes que abans no sabies identificar. Ser sincera amb el teu o la teva psicòloga és primordial per poder avançar.
Com a totes les professions hi ha de tot en el món sanitari, la meva recomanació és que et decantis per un tipus de psicòleg més humanista i que li expliquis des del principi que tens molta por de ser jutjada i que no vols cap etiqueta.
Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas