No entenc res
Hola, bon dia
Soc un noi de Girona i tinc un grup de colegues al cole, el cas es que avans tenia una altre coia allà al cole pero vaig tenir que distanciar-me d'ells, perquè van començar amb les drogues i em tractaven malament etc... Llavors em vaig anar amb els d'ara que em van acollir molt bé i tal pero després continuava tenint problemes amb els meus ex amics fins i tot algun dia alguna baralla... Ja fa algun temps que els meus amics d'ara també es comencen a ficar amb mi, pero es com una costum,ja que es fiquen mes o menys amb tots els del grup i riem tots. Algun cop ells han dit que tot el que diuen es en broma, però a vegades fan entendre el contrari i jo ja nose que creure, si són amics de veritat o únicament s'aprofiten... Ajuda!
InterPersonal

Hola joaquin003. Sóc l'Assumpta.
Primer de tot, dir-te que vas fer molt ben fet de canviar d'amistats, si els que tenies abans no et tractaven bé i no comparties la seva manera de fer. En relació als amics que tens ara, tot i que potser sí que ho fan en to de broma (que per altra banda a aquesta edat aquestes conyes són habituals, ficar-se uns amb els altres, etc.) si creus que en alguna ocasió hi ha un comentari una mica "pesat" que no t'agrada els hi has de dir. Ja sé que de vegades costa dir el què penses o sents, però ho hem de fer, perquè els del nostre voltant sàpiguen que hi ha uns límits que no es poden passar. Encara que de vegades aquestes persones ho facin sense mala intenció, però hem de saber dir "prou" o "no" quan cal. Estic segura que te'n surtiràs molt bé.
Gràcies per la teva confiança.
www.interpersonal.cat