Em dona repulsió menjar?
Hola! Ja he fet una consulta, pero la vaig publicar sense acabarla, sense voler. Bé, que des de que he decidit baixar de pes, perquè tinc inseguretat, em comença a donar com una espècie de repulsió acabarme el plat o mejar molt, abans m'encantava menjar. Se que el meu pes es saludable per com nedeixo i la meva edat, pero vull baixar de pes igual. Com es que ara en dona repulsió menjar gaire? Em fa una mica de por..
Moltes gràcies i un abraçada!
Laura Centellas

Hola bonica! Moltes gràcies per a tornar a posar-te en contacte amb nosaltres. Ens comentes que com que no et sents massa bé amb tu mateixa, i tens inseguretats, t'has proposat baixar de pes i això està fent que comencis a tenir una relació complicada amb el menjar, ja que dius que et genera malestar i repulsió, quan abans el gaudies molt. Tot i que reconeixes que el teu pes és saludable, així i tot, insisteixes a voler perdre pes i això et té amoïnada. El fet que ens ho comentis i que et preocupi això que et passa, és molt bon indicador, ja que com saps, podria esdevenir en un problema. És molt important que treballis en la teva autoestima i no li donis tanta importància al físic i al pes. Treballa en aquestes inseguretats (que tranquil·la eh! Tots en tenim!) però no has de disminuir el teu pes, sinó valorar-te per totes les coses importants que fan que la gent t'estimi: la teva personalitat, el teu caràcter, el teu humor, la teva conducta... això és el que realment et defineix i fa que la gent t'apreciï i et valori, mai pel nombre que vegis a la bàscula. El cos i el pes varien al llarg de tota la vida, i no per això, canvia el teu valor. Aprèn a valorar-te i acceptar-te tal com ets. I si creus que no ets capaç i continues amb aquesta idea de perdre pes, et recomano que puguis parlar-ho amb alguna persona adulta amb qui tinguis confiança del teu entorn i pugui ajudar-te i buscar la solució a aquests sentiments i malestar. Si et cal, podeu trucar-nos perquè et puguem donar un cop de mà a sortir d'aquest cercle negatiu que podria ser molt perillós. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 o el nostre correu electrònic: consulta@acab.org. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca. Una abraçada molt forta i estem per a tot el que necessitis, així que escriu-nos sempre que ho vulguis!
La Laura Centellas