Pes
Hola, bon dia,
Crec q no sóc la única q te problemes a l'estiu per sentir-se malament amb el seu cos. M'agradaria dir q Ho estic intentant arreglar i q aquest any he fet més coses que no potser un altre any en què em feia més por encara.
Aquest any, he estat treballant, he anat al gym i he fet exerci bàsic a casa. He intentat menjar millor... I vaig baixar 5kg. Amb els que em sentia molt més energètica i bé amb mi mateixa. El canvi em va costar casi 5 mesos. Sóc conscient q a altres persones poden baixar més ràpid d pes... Però no és el cas
Dit això, he anat fent viatges d setmana en setmana. Per cada setmana q he estat fora, he pujat casi tot el q havia perdut. La primera setmana (quan vaig tornar) em vaig espantar i vaig deixar d menjar gairebé. No esmorzar ni sopar i seguia vídeos d'entrenaments molt més seguits.
Vaig baixara meitat del q havia guanyat.
Vaig tornar a marxar una setmana. I el mateix. ara no sé q Fer. No entenc perquè una setmana em fa tant d mal a mi i ns com puc canviar-ho a millor i poder tenir una vida equilibrada sense centrar-la tota només al menjar i esport.
Moltes gràcies
Laura Centellas

Bon dia maca! Moltes gràcies per la teva confiança i per contactar amb nosaltres. Tal com dius, malauradament estem en una societat on existeix una forta pressió estètica, se li dona molt valor (MASSA!) a l'aparença física i tot això fa que moltes vegades, puguem sentir-nos inferiors o malament perquè pensem que no encaixem en els estereotips, que no respecten les diferències en els cossos ni valora la màgia de la individualitat de les persones. Ens expliques que vas millorar els teus hàbits alimentaris i feies esport, per la qual cosa vas perdre 5 quilos, i amb això, vas millorar la teva autopercepció. Vull comentar-te que no has d'estar tan pendent del número que t'indica la balança, el pes, depèn de moltíssims factors, genètics, metabòlics, retenció de líquids, si tens el període, etc. i a més a més, el teu pes correcte és qualsevol que sigui resultat d'un estil de vida saludable (alimentar-te de manera variada i equilibrada, però poden menjar de tot i fer una mica d'activitat física). El que no pot ser, que no és sa i pot provocar-te just l'efecte oposat, és que quan vegis que has recuperat una mica de pes, deixis de menjar o et saltis àpats. El teu cos necessita que el cuidis, i no donar-li els nutrients que necessita, és tot el contrari i pot ser molt perillós. L'esport l'hauries de fer per motius de salut, per a estar i sentir-te bé i sobretot, per a passar-ho bé, mai com una obligació o una manera de controlar el teu pes. Si creus que tota aquesta situació no millora i aquests pensaments que et fan estar tan pendent del pes, et condicionen i et generen malestar, no desapareixen, és molt important que puguis valorar l'opció d'anar a un especialista que pugui donar-te les pautes per a tenir una alimentació saludable, però sense fer dieta, perquè amb aquests hàbits, el teu pes serà PERFECTE sigui quin sigui. Pensa que aquesta situació, si no actues, podria empitjorar i posar-te en risc. És crucial que puguis aprendre a veure't d'una altra manera, que valoris el teu cos per tot allò que et permet fer i gaudir de tot sense estar tan pendent del pes o del físic. Només tenim un cos i hem de cuidar-lo, estimar-lo i respectar-lo i DEIXAR de menjar, és just tot el contrari. Si vols, també ens pots contactar a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Podem parlar més tranquil·lament de com et sents, les teves pors, i t'acompanyarem i et donarem alguna pauta si cal, per tal de poder trobar solució a tot això que no et deixa poder estar bé, i gaudir tranquil·la. El nostre telèfon és el 93 454 91 09, no t'ho pensis i agafa el telèfon per a poder deixar tot això enrere, esperem la teva trucada!! També t'animo que ens puguis seguir al perfil d'Instagram: @imaacabemambelstca. Un petó molt fort, fins aviat!
La Laura Centellas