Orgasme
M'he masturbat varis cops però nose si he arribat a l'orgasme i si no he arribat com puc arribar-hi, no sé si el que sento és un orgasme, com ho puc saber? I si no ho és com puc arribar-hi masturbant me?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Alguns dels senyals que et poden indicar que has arribat a l'orgasme són: contraccions dels músculs de la vagina, ritme cardíac i respiració més accelerada i ejaculació. És una sensació intensa on posteriorment et pots sentir relaxada i inclús pots necessitar que no t'estimulin durant una estona perquè el clítoris pot estar molt sensible i pot causar dolor.
Cada persona sent el plaer i els orgasmes de manera única, alguns poden ser més o menys intensos, més llargs o més curts, es poden sentir en diferents parts del cos, poden ser satisfactoris o no.
Per tant, la forma de saber-ho és explorant-te a tu mateixa. El més important és que primer de tot et coneguis bé, et deixem una imatge perquè puguis mirar-te amb un mirall la vulva i puguis detectar totes les parts: https://nci-media.cancer.gov/pdq/media/images/753852.jpg
">
Quan ja coneguis totes les parts, aleshores pots començar a explorar-te a nivell tàctil tu mateixa. T'adjuntem un vídeo on una pedagoga i sexòloga explica 5 tips per estimular la vulva:
XD3z3iUrSp0
Gràcies per la consulta i una abraçada!
-------------------------------------------------------------------------
La Laura Centellas