Pes saludable o no?
Hola! Tunc quasi 13 anys, peso 51kg pero medeixo 162cm, vull baixar de pes, uns quatre quilos, però vull fer-ho de manera responsable. Tinc molt mala imatge sobre mi mateixa i em considero gorda, no se si ho sóc. Moltes gràcies,
Una abraçada
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos el que et preocupa. Ens dius que t'agradaria baixar de pes amb responsabilitat, quan pel que comentes, tens un pes totalment saludable. Primer de tot, dir-te que no tens perquè aprimar-te ni fer dieta. El que has de fer és tenir uns bons hàbits de vida, saludables: fer una mica de pràctica esportiva i has de tenir una alimentació variada i equilibrada, però podent menjar de tot. Si fas això, tant és quina sigui la teva constitució o el teu pes perquè estaràs bé i estaràs sana. I també vull dir-te que tots tenim complexes (característiques que no ens agraden tant o que ens provoquen inseguretats), però has d'aprendre a estimar-te i valorar-te tal com ets. Relacionat amb això, et deixo un link d'un vídeo molt bonic:
W8YHtUrtKeI&t=33sI. A més, pensa que ets molt més que un cos, no li hem de donar tanta importància al físic. M'agradaria dir-te, que és important que t'acceptis i et valoris tal com ets. El cos, només és una part de nosaltres, hi ha moltes altres coses per les quals la gent et valora: el teu caràcter, les teves actituds, les teves idees, les conductes i comportaments, etc. és el que veritablement et defineixen com a persona i per la qual cosa la gent t'estima i et valora. No li donis tanta importància al físic. Com a societat, tenim molt interioritzat el cànon de bellesa existent (excessivament prim) i no respectem la diversitat corporal: existeixen molts tipus de cossos i tots són igual de vàlids. El físic no el podem triar, per tant, ens hem d'acceptar tal com som i veure que hi ha molts tipus de bellesa, desenvolupant un sentit crític envers aquesta pressió social. El cos ve determinat per herència, no el podem triar, i hem de pensar que va tenint molts canvis al llarg de la vida. Alguns d'aquests canvis, són naturals, com el desenvolupament a la pubertat o l'envelliment i de vegades, poden ser canvis deguts a una situació externa: alguna medicació, alguna malaltia, etc. i no per això canvia la nostra vàlua personal. T'aconsello que aprenguis a mirar-te amb una altra mirada, amb bons ulls i puguis canviar aquesta imatge que tens de tu i aquesta sensació. Si no pots canviar aquest pensament sobre tu, i continues sentint-te malament i no et veus bé, és important que puguis demanar ajuda i en cas que ho necessitis, pugui valorar-ho un especialista. Moltes gràcies per la consulta i estem aquí sempre que ho necessitis! Si vols, pots seguir-nos al perfil d'Instagram: @imaacabemambelstca. Una abraçada forta!
La Laura Centellas