.
Tinc un dubte. És normal sentir-se culpable cada vegada que ho fas? Cada vegada que tinc relacions sexuals, ho anoto a una llibreta per saber quan he comès l'error
Laura Centellas

Hola,
No hauria de ser normal, però pot ser habitual. Malauradament, la sexualitat encara és un tema tabú i, per tant, l'educació que rebem per part de família/escola... pot ser, encara, molt castigadora i més amb les dones! Ja que les consignes que hem rebut en el sexe són: que la sexualitat és per complaure a l'home, que si ens emboliquem amb molts homes som unes guarres, que no podem gaudir de la nostra sexualitat (masturbació)... En definitiva, que si no fem som unes monges, però que si fem massa som unes guarres. Per tant, és molt fàcil sentir-te culpable quan la línia a on has d'encaixar és tan fina.
El teu sentiment de culpabilitat pot venir de molts llocs (educació sexual que has rebut per part de família, entorn proper, escola..., autoexigència pròpia, experiència traumàtica relacionada amb la sexualitat...). Preguntat: quan apareix aquest sentiment de culpabilitat? De què et sents culpable? Quan més has tingut aquest sentiment al llarg de la teva vida?
Si aquest sentiment perdurés en el temps i sents que no pots gaudir de la teva sexualitat, podries començar un procés terapèutic amb una sexòloga, per poder esbrinar d'on apareix aquest sentiment per tal de deslliurar-te'n i poder gaudir plenament de la teva sexualitat.
Gràcies per la teva consulta i una abraçada!
La Laura Centellas