Imc
Hola, el meu imc es de 19.1, medeixo 162cm i peso 50,7kg. Tot i això em sento gorda, aquesta setmana he menjat menys. Que faig per evitar posar-me massa prima? I evitar sentirme gorda quan no ho soc.
Moltíssimes gràcies, feu molt bona feina.
Adeuu
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per contactar amb nosaltres i pel teu agraïment. Ens escrius perquè tot i que tens un IMC totalment normal, et sents grassa i a causa d'això has començat a reduir el que menges. Voldria comentar-te que l'IMC només és un indicador, com també el pes i que per a estar sana el més important és que tinguis un estil de vida saludable, tinguis uns bons hàbits alimentaris, t'alimentis de manera correcta, variada però suficient! I a part, que puguis mantenir una vida activa, tenir una bona higiene del son i no tinguis hàbits tòxics. Així que és important que no condicionis la teva alimentació a aquesta sensació. Per altra banda, pensa que és el que fa que et sentis grassa. De vegades, ens comparem amb els altres o amb les persones que veiem a través de la publicitat i xarxes, i pensem que no som suficients o ens sentim inferiors. Socialment, hi ha una pressió social que sembla que tots hem de seguir els estereotips de bellesa actuals (excessivament prims) i això no té en compte la diversitat corporal i que cadascú tenim unes característiques diferents, i que no són millors unes que les altres. Per això, és crucial que aprenguis a Cadascú és com és i has d'acceptar-te i estimar-te tal com ets, i sobretot, cuidar-te i si limites la teva alimentació, podries estar posant en risc la teva salut. A més, no has de donar tanta importància al físic. Ets molt més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també afecta la imatge que tenen els altres de nosaltres mateixos. A més, pensa que les persones ens valoren per moltes altres coses: el teu caràcter, la teva personalitat, les teves emocions, comportaments, etc. és el que fa que la gent t'estimi tal com ets. Tot això fa que siguis ÚNICA i PERFECTE tal com ets. De tota manera, si aquest sentiment i aquests pensaments no disminueixen, és important que ho puguis parlar amb algun adult del teu entorn i si cal, que pugueu demanar ajuda. Nosaltres estarem encantades d'ajudar-vos així que si voleu, podeu contractar amb l'ACAB. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 o el nostre correu electrònic: consulta@acab.org. Una abraçada molt forta i si vols, pots seguir-nos a Instagram al perfil @imaacabemambelstca. Fins aviat!
La Laura Centellas